Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 10:39

[ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Sök till Politiska Rådet / Apply to The Political Council 
Author Message

Post Sök till Politiska Rådet / Apply to The Political Council
(English translation will come later today)

Image
(En bättre bild kommer presenteras när jag hittat någon eller en trevlig själ skapat en!)

Vad är det Politiska Rådet

Sedan jag blev President har jag förändrat lite inom arbetet inom Regeringen vilket har gjort forumet som heter Regeringen har blivit onödigt. Samtidigt som jag eftersträvar ett mer öppet samhälle där alla ska få vara med och kunna påverka och göra sin röst hörd.

Av den anledningen har nu det Politiska Rådet öppnats, här välkomnas alla oavsett politisk ståndpunkt, detta är något som kommer göra diskussionerna här betydligt mer intressant och mer givande. Men jag förväntar mig att alla som är en del av det Politiska Rådet uppträder med respekt för de andra medlemmarna och håller diskussionen på en bra nivå även om det är frågor som engagerar många!

Vad kommer diskuteras i det Politiska Rådet?

Vad som kommer diskuteras är inget som är bestämt i sten, det är fritt för varje medlem att skapa en tråd om vad man vill diskutera, det kan vara allt från höja forumbidrag till avsaknaden av information från staten. Helt enkelt det som ni anser är nödvändigt. Sedan kommer även Regeringen att lägga fram tankar och idéer där man är intresserad av att höra era åsikter. Detta för att förbättra möjligheten att komma så nära som möjligt till perfekta beslut.

Vad krävs för att få vara med i det Politiska Rådet?

För att få komma med i det Politiska Rådet så krävs det att man anmäler sig i denna tråd. Men det kommer även vara ett krav på en viss delaktighet och aktivitet för att få stanna kvar, så om jag anser att ens aktivitet är för låg så kommer man bli utsläng från det Politiska Rådet. Men självklart så kommer man inte bli utkastad om man åker på semester eller ska bort ett tag!

Vad kan det Politiska Rådet göra för dig?

Förutom att du får en chans att vara med och påverka vilka förslag som ska presenteras av de olika departementen samt övriga delar av Regeringen så kommer det även vara ett bra skyltfönster för dig som vill avancera inom politiken eftersom du kan visa din aktivitet och en vilja att utvecklas!

Så se till att vara med och påverka eSverige redan idag. Sök till Politiska Rådet!

Med Vänliga Hälsningar
w3st3rb3rg - President

08 Jul 2011, 15:33

Post Re: Politiska Rådet / The Political Council
Hej, har jag fått tillgång till Politiska Rådet bara för att jag är femenist och vacker (inkvoterad) eller är det på grund av moderatorrättigheterna som den sektionen syns för mig?

I vilket fall som helst skulle jag gärna vilja vara med i rådet då jag får lite blandat bra/dåliga idéer lite då och då. Tycker även att jag är bra på att komma med synpunkter till andras förslag och det är en bra egenskap. Är däremot lite osäker på om det går att vara partiledare för Gamlingarna samtidigt som jag tar plats i rådet, kan hända att jag måste avgå.
Jobbar dock över sommaren så kan inte erbjuda fulllt bra aktivitet men är hemma över fredag+helger och då har jag gott om tid.

Är det tillåtet att posta bilder på hästar i det Politiska Rådet?
Image
Lite smicker föresten:
Jag tycker det är kalasbra gjort att skapa ett nytt, större, politiskt forum. Så som det är nu finns regeringen med ministrar och de är redan upptagna med sitt, Riksdagen består mestadels av trash,skräp och medaljplockare vilket gör att det saknas en arena för politiskt aktiva. Nu finns den!

08 Jul 2011, 15:57

Jag kan se och posta nya trådar i Politiska Rådet, men det kanske alla kan. Men jag söker tillstånd vilket som, alltid lika kul att diskutera politik :D

08 Jul 2011, 16:21

Gudrun Schyman wrote:
Hej, har jag fått tillgång till Politiska Rådet bara för att jag är femenist och vacker (inkvoterad) eller är det på grund av moderatorrättigheterna som den sektionen syns för mig?

I vilket fall som helst skulle jag gärna vilja vara med i rådet då jag får lite blandat bra/dåliga idéer lite då och då. Tycker även att jag är bra på att komma med synpunkter till andras förslag och det är en bra egenskap. Är däremot lite osäker på om det går att vara partiledare för Gamlingarna samtidigt som jag tar plats i rådet, kan hända att jag måste avgå.
Jobbar dock över sommaren så kan inte erbjuda fulllt bra aktivitet men är hemma över fredag+helger och då har jag gott om tid.

Är det tillåtet att posta bilder på hästar i det Politiska Rådet?
Image
Lite smicker föresten:
Jag tycker det är kalasbra gjort att skapa ett nytt, större, politiskt forum. Så som det är nu finns regeringen med ministrar och de är redan upptagna med sitt, Riksdagen består mestadels av trash,skräp och medaljplockare vilket gör att det saknas en arena för politiskt aktiva. Nu finns den!

People in the last and current government automatically gains access.

08 Jul 2011, 16:26

Det är en liten knyckig start nu i början då det behövts ändras om lite, just nu verkar det som att man automatiskt ser Politiska Rådet om man sitter med i något departementet...men arbete pågår nu för att se till att det blir som det ska vara.

08 Jul 2011, 16:56

Och precis när jag satt och kollade igenom politiska rådet (som jag hade tillgång till sedan förra regeringen) så försvann mina rättigheter för det, söker (för andra gången) tillgång dit!

Wiho editerar in ett svar!

De verkar som att det blev lite problem i alla fall när admins ändrade men 4fun arbetar på det!

08 Jul 2011, 17:11

Så nu ska det fungera enligt 4fun och Betamjau!

08 Jul 2011, 18:07

Låt inte tjejer peta i Admin panel ;)

08 Jul 2011, 18:27

Post Re: Sök till Politiska Rådet / Apply to The Political Counci
vill haka på tåget

edit var visst redan där :oops:

08 Jul 2011, 19:28

Post Re: Sök till Politiska Rådet / Apply to The Political Counci
Om Presidenten vill att jag ska kunna läsa i det politiska rådet så vill jag gärna kunna göra så. Jag kommer kunna vara någorlunda aktiv till den 25 Juli, sen kan det vara sämre några veckor. Jobbar dock minst heltid hela tiden så något annat än läsa och tycka till lite (förhoppningsvis någorlunda konkret) lär jag inte kunna göra alldeles oavsett.

08 Jul 2011, 20:37
 [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next