Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 04:51

[ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
eKungafamilj i Sverige? 
Author Message

Post Re: eKungafamilj i Sverige?
Karl Fanderfeldt wrote:
Öka aktiviteten? Genom att öka elitismen? Alla nybörjare då? De kommer aldrig nånsin komma ikapp, posterna lär hållas av samma spelare, kanske skiftas mellan dem, men elitismen lär öka vilket inte ska uppmuntras.

men du tänk på barnen i afrika då??

29 May 2013, 22:02

Enenra wrote:
Jag har försökt att tänka ut olika sätt att ta makten (bli kung). Göra mkt dmg och ha folket på sin sida, då har även nybörjare chansen att bli kung!

Låter knepigt och onödigt. Precis som Karl F skrev så blir det för elitiskt vilket är ett "big no no" från min sida.

Innan du ens börjar rita upp en blueprint över Sveriges monarki så bör du först pusha för en folkomröstning och sen ta det till riksdagen för att få det att bli sanktionerad.

Omröstningen bör få minst ta ca en vecka så att så många som möjligt kan få vara med och rösta. 24 timmars regeln behövs inte i detta fall då det verkligen inte är akut för att få fram ett beslut.

29 May 2013, 22:41

Umut wrote:
Enenra wrote:
Jag har försökt att tänka ut olika sätt att ta makten (bli kung). Göra mkt dmg och ha folket på sin sida, då har även nybörjare chansen att bli kung!

Låter knepigt och onödigt. Precis som Karl F skrev så blir det för elitiskt vilket är ett "big no no" från min sida.

Innan du ens börjar rita upp en blueprint över Sveriges monarki så bör du först pusha för en folkomröstning och sen ta det till riksdagen för att få det att bli sanktionerad.

Omröstningen bör få minst ta ca en vecka så att så många som möjligt kan få vara med och rösta. 24 timmars regeln behövs inte i detta fall då det verkligen inte är akut för att få fram ett beslut.

Det blir ju inte elitiskt. tex MSAP har ju ''hela'' folkets stöd och då borde det inte bli svårt för de att få olika titlar. Det är väl klart att äldre spelare har lättare att få en titel då de ofta känner många som kommer stödja de. Det skulle bara vara konstig om en person som spelat i en vecka blev kung, eller hur?

Sen tror jag inte att det blir jätte komplicerat om man bara har några regler innan. Jag ska starta en omröstning om 2 dagar så folk hinner bestämma sig om de vill genomföra det här eller inte.

29 May 2013, 23:05 WWW

För att få det på svart och vitt, så röstar jag öppet nej. Trotts att jag gillar rollspel i eRep.

Och en sak till... Det kommer bli elitiskt. Jag hoppas verkligen inte att detta blir av. Finns en anledning till varför det inte blev av förra gången heller.

29 May 2013, 23:53

Umut wrote:
För att få det på svart och vitt, så röstar jag öppet nej. Trotts att jag gillar rollspel i eRep.

Och en sak till... Det kommer bli elitiskt. Jag hoppas verkligen inte att detta blir av. Finns en anledning till varför det inte blev av förra gången heller.

Hur skulle man ha det för att inte göra det elitiskt?

30 May 2013, 00:05 WWW

Rotat i riksarkivet och hittat en massa historiska godbitar..
--------------------------------------------------------------

Gamla omröstningen: viewtopic.php?f=39&t=13175

Gamla diskussionstrådar:
viewtopic.php?f=9&t=13146
viewtopic.php?f=9&t=13148

Gamla nomineringstråden av regent:
viewtopic.php?f=244&t=13397&p=276539

Kungavalet:
viewtopic.php?f=244&t=13485

Kungastadgan [Omröstning 24h]:
viewtopic.php?f=244&t=13629
Spoiler:
"Man kan se vilket håll detta lutar mot, 24 timmar och mer har gått. Jag förklarar omröstningen avslutad.

Från och med är det bestämt att det är denna Kungastadga som kommer gälla för alla framtida och nutida Kungar och Drottningar. Men först måste Kröningen genomföras, fram tills dess är Kungen och Drottningen fortfarande fullkomligt maktlösa."

Saknar bevis att Bertil Gurkvatten kröntes. Dock verkar det som att det blev av. Jag tror att Bertil Gurkvatten är vår kung.

Stämningsvideo:
http://youtu.be/y8Kyi0WNg40

30 May 2013, 00:17

Varför ska riksdagen (eller regeringen för den delen) ha nått med detta och göra? Det behövs inte ens någon omröstning då detta INTE på något sätt är officiellt. Det kommer bara vara för att öka RP här på forumet/artiklar på .com.

30 May 2013, 00:47

Enenra wrote:
SockerConny wrote:
Radsoc wrote:
Pax att sköta giljotinen.

Snälla Radsoc, kan inte jag få göra det??

Rent ut är detta ett j*kla trams i mina ögon.

Tack för din ärlighet. Men kom gärna med någon förklaring till varför du tycker att det är dåligt.

Som Bloons skriver, det finns ingen funktion i spelet som stödjer det. Jag ser inte heller vilken funktion en kung och dennes så kallade familj skall ha och vad det skulle bidra med för eSverige in game. Högre forumsaktivitet, visst det kan det kanske bli men jag personligen tror det inte.

Jag ser helt enkelt inte meningen med detta.

30 May 2013, 01:15

Karl Fanderfeldt wrote:
Öka aktiviteten? Genom att öka elitismen? Alla nybörjare då? De kommer aldrig nånsin komma ikapp, posterna lär hållas av samma spelare, kanske skiftas mellan dem, men elitismen lär öka vilket inte ska uppmuntras.

+1

30 May 2013, 07:35

Alexander Losjo Dahlstrom wrote:
Karl Fanderfeldt wrote:

+1

Så ni som är vänster kommer bara rulla över på ryggen och spela döda? MSAP har många aktiva medlemmar som skulle kunna ta en region utan några större svårigheter.

Sen måste det finnas ett sätt att skilja på spelare. Jag valde dmg och om personen är omtyckt då jag vet att det är enkelt kolla vem som har mest av vad.

Hur skulle ni göra det för att ta bort elitismen. Finns det ett bra sätt kommer jag säkert använda mig av det.

//Enenra

30 May 2013, 17:19 WWW
 [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next