Last visit was: less than a minute ago
It is currently 11 Dec 2017, 17:37

[ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
worldalpha.com 
Author Message

Post Re: worldalpha.com
Jag fick också en och lyckades att vara i god tid för att registrera kontot, yey!

Spelet verkar jävligt komplicerat.

Jag gillar deras idé kring ekonomin. Man får alltså lägga aktiviteter man vill göra på kö. Tex jobba 12h, sova 8h, äta 2h, träna 12h, sova 12h... osv.

Och för alla dessa aktiviteter kan du (men måste inte) köpa prylar för att göra activiteterna effektivare.

Militärmodulen är också riktig strategi. Här för plutonansvarig prida sina soldater på en karta. Vill man skydda staden och kanske även skogen i närheten (där många har sågverk) så får man sprida sina gubbar.

Så mycket har jag testat än så länge :)
Någon annan som upptäckt något fräckt?

24 Nov 2012, 11:15

Kan någon som spelat förklara konceptet med städer? kan man köpa en egen, får man välja eller hur ligger det till ?

30 Nov 2012, 02:07

Toothpaste wrote:
Jag fick också en och lyckades att vara i god tid för att registrera kontot, yey!

Spelet verkar jävligt komplicerat.

Jag gillar deras idé kring ekonomin. Man får alltså lägga aktiviteter man vill göra på kö. Tex jobba 12h, sova 8h, äta 2h, träna 12h, sova 12h... osv.

Och för alla dessa aktiviteter kan du (men måste inte) köpa prylar för att göra activiteterna effektivare.

Militärmodulen är också riktig strategi. Här för plutonansvarig prida sina soldater på en karta. Vill man skydda staden och kanske även skogen i närheten (där många har sågverk) så får man sprida sina gubbar.

Så mycket har jag testat än så länge :)
Någon annan som upptäckt något fräckt?

Då jag inte har spelat spelet så borde jag inte säga något, men det där låter lite väl likt erepublik V2? Bara en tanke.

30 Nov 2012, 16:39

Gillade det inte alls.

Tvivlar på att det kommer överleva med det nuvarande konceptet. Kräver för stor och interkativ spelarbas. Även när eRep hade >100k spelare var det alldeles för få som orkade bry sig mer än att göra ett par klick och sedan logga ut. Därav utvecklingen mot ett dummare och mer idéfattigt spelande (klicka på "FIGHT" femtioelvatusen gånger om dagen).

Dessutom är det inte realtid, så spelet kräver mycket mer aktivitet av sina spelare. Jag köade upp ett antal 8h-aktiviteter och de tog ~1h i verklig tid att slutföra. Eftersom man kan sova för att återfå energi etc som man sedan kan förbruka genom att låt säga arbete så gynnar detta system de spelare som kan lägga ner sjukt mycket tid varje dag.

Det är inget fel i det, men den kategorin av spelare lirar oftast mer avancerade spel.

30 Nov 2012, 19:15

Valnad wrote:
Gillade det inte alls.

Tvivlar på att det kommer överleva med det nuvarande konceptet. Kräver för stor och interkativ spelarbas. Även när eRep hade >100k spelare var det alldeles för få som orkade bry sig mer än att göra ett par klick och sedan logga ut. Därav utvecklingen mot ett dummare och mer idéfattigt spelande (klicka på "FIGHT" femtioelvatusen gånger om dagen).

Dessutom är det inte realtid, så spelet kräver mycket mer aktivitet av sina spelare. Jag köade upp ett antal 8h-aktiviteter och de tog ~1h i verklig tid att slutföra. Eftersom man kan sova för att återfå energi etc som man sedan kan förbruka genom att låt säga arbete så gynnar detta system de spelare som kan lägga ner sjukt mycket tid varje dag.

Det är inget fel i det, men den kategorin av spelare lirar oftast mer avancerade spel.

jo det här var faktist en stor anledning till att jag började med erepublik, för innan så hade jag spelat en hel del spel, där det känndes som att man måste vara online so mycket man bara kan för att hänga med. men på erepublik räkte det med att man loggade in en gång ber dag 10 min och sedan var det klart du kunde inte göra något mer. nu har de blivit lite mer att man kan logga in några gånger per dag för man åter får ju en del energy och grejer men det är ju inte äns i närheten av den tiden jag la ner innan på andra spel. t.ex. diablo 2 lod, lol och wow priv skönt att man slutat med allt förutom lol :D

30 Nov 2012, 22:54

Reggade mig nyss för betan, hur är spelet? Någon som kan göra en fin liten post med pros and cons?
Och en sak till, vet någon när betan/riktiga spelet faktiskt släpps? Kollade inte så noga på hemsidan och har ingen riktig lust att finkamma skiten heller.

01 Jan 2013, 03:11

Någon här som lirar? Heter Stoffe i gamet så om någon joinar så är det bara att adda mig. Det är en öppen beta som pågår nu och snart rullar det igång på riktigt.

09 May 2013, 22:04

Har ingen dator så böev lite svårt att koordinera mig men har isf joinat. burnaventura durruti heter jag

09 May 2013, 22:39

carl johansen wrote:
Har ingen dator så böev lite svårt att koordinera mig men har isf joinat. burnaventura durruti heter jag

Jag hittade burgunzia men det kanske inte är du?

10 May 2013, 22:48

WolfOfTheNorth om nån känner för att adda mig :P

10 May 2013, 22:54
 [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next