Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 16:22

[ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Svenska cupen 2014-2015 
Author Message

Post Re: Svenska cupen 2014-2015
Contravene wrote:
När jag såg öis här så fick jag mig ett leende på ansiktet, gött att slippa dom, men sen slog det mig helt plötsligt att nya generation(erna) kommer säkert alldrig få uppleva hur det var med flera stora derbyn per år (häcken räknas inte). kommer bli som i skåne och att elfsborg kommer vara "derbyt för året!!!" typ. :'(

Det är lite skrämmande hur nära i tiden det ligger med slutsålda derbyn på Nya Ullevi. Sitter väl på hemmet innan det sker i den här stan igen. För få lag med historia har devalverat intresset för allsvenskan, sedan kan man tycka vad man vill om den saken. Gefle-Åtvid eller Kalmar-Sundsvall ser jag verkligen fram emot 2015. Save the dates!

04 Mar 2015, 00:39

Valnad wrote:
Contravene wrote:
När jag såg öis här så fick jag mig ett leende på ansiktet, gött att slippa dom, men sen slog det mig helt plötsligt att nya generation(erna) kommer säkert alldrig få uppleva hur det var med flera stora derbyn per år (häcken räknas inte). kommer bli som i skåne och att elfsborg kommer vara "derbyt för året!!!" typ. :'(

Det är lite skrämmande hur nära i tiden det ligger med slutsålda derbyn på Nya Ullevi. Sitter väl på hemmet innan det sker i den här stan igen. För få lag med historia har devalverat intresset för allsvenskan, sedan kan man tycka vad man vill om den saken. Gefle-Åtvid eller Kalmar-Sundsvall ser jag verkligen fram emot 2015. Save the dates!

Jag minns med värme det fina fotbollsåret 2000 när det var hela fem göteborgslag i allsvenskan.

Rätt lag vann och många fina bortamatcher. För min del får historien gärna återupprepa sig.

Edit: kan ju tillägga att matchen mellan HIF och syrianska slutade 2-2. Det bäddar för en trevlig trevlig tillställning mellan HIF och Halmstad den 8:e. Senaste mötet mellan lagen i Helsingborg slutade 4-0 till Halmstad. :)

Image
Image

04 Mar 2015, 23:56

Hixaren2 wrote:
Jag minns med värme det fina fotbollsåret 2000 när det var hela fem göteborgslag i allsvenskan.

Rätt lag vann cupen och många fina bortamatcher. För min del får historien gärna återupprepa sig.

Quoted For Great Justice.

Källander med årets mål, hade man satsat på det innan säsongen drog igång hade man kunnat dra sig tillbaka efter det. Värre sikte och smalbensskytt har världen sällan skådat. Som sagt, det var kul med fotboll om man går tillbaka lite... trots alla extra miljoner till dagens klubbar har kvalitén på spelet inte blivit roligare. Malmö skall ha en eloge dock, men i övrigt är det bara beige.

05 Mar 2015, 16:47
 [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3