Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Jun 2018, 07:06

[ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Importera från Asien 
Author Message

Post Re: Importera från Asien
Porrmöbler? isf är jag intresserad :D

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

13 Jun 2013, 21:16

Ja det beror på hur man ser det, men jag ser dem som väldigt porriga ;)

Angående det där med hotellet så jag är jag fullt medveten om att kineserna gärna fifflar lite om de får chansen, just därför kommer jag nog anordna alla leveranser själv så att jag har koll på vad det faktiskt kostar. Låter man dem anordna frakten så kan de visserligen hitta nån svinbillig leverantör som bara ett fåtal vet om men samtidigt kan de anordna den billiga aktören och salta fakturan istället utan att jag har en aning om det utan antar att frakten kostar så mycket. Just därför är semester i kina nu till hösten även ett alternativ så man kan komma och inspektera fabriken, personalen och varorna själv.

Glas, syftar du på någon speciell sort eller sånt där fint kinaporslin?

Oförutsägbar sedan 2009.

13 Jun 2013, 21:40

Kapten Klitoris wrote:
Verksamheten är tänkt som en hobby, funkar det bra och det går ungefär som jag tänkt mig så kan det ju eskalera till expandering. Jag har möjlighet att fixa lager genom att hyra in mig på ett garage som en kompis mekar sina bilar i. Lagret är på 170kvm och är 5-6m upp i tak, porten är även så pass stor att en lastbil kan köra in då det står en TGB där inne (militärbil). Hyran jag får betala landar på 1100kr i månaden.

SockerConny om du vill diskutera eller bolla ideér får du gärna adda snoppluktare på skype så kan vi ju bestämma nån tid när båda kan döda en timme eller två.

Möbler är onekligen spännande, det finns helt vidrigt snygga soffar som kostar 3-6 tusen i produktion som utan tvekan kan säljas för 100-200% över inköpspriset. Jag har kollat runt lite och hittat svincoola saker som inte finns att på tag på i sverige och som vem som helst skulle dregla över.

jag addar snoppluktare men det tar nån dag innan jag är tillbaka i full vigör... firande i Polen handlar tydligen om vodka, i stora mängder dessutom - har varit nere o förhandlat fram 2 rätt stora avtal o båda skulle tydligen, enligt sed, dränkas i vodka... ja jo, jag är rätt trött nu :S

15 Jun 2013, 03:12

När det gäller glas menar jag glas - konstnärligt glas.. Orrefors & Co kan slänga sig i väggen jämfört med en hel del glaskonst som finns i Kina. Visst, de svenska företagen har en diskret, ren stil som gör sig bra men visar man sådana saker på bruken i Kina garvar de bara o säger något om praktikanter... Det finns sjukt mycket glaskonst i Kina som är så überjäfligt att man nästan baxnar...

15 Jun 2013, 03:17

Har några saker jag själv har funderat på som kan vara intressant. Skickar PM.

15 Jun 2013, 16:00

Ramensoppor, Kimchi etc? Exporteras ju redan till många länder med asiatisk minoritet.

15 Jun 2013, 16:17

Tänkte pipa in lite med erfarenheter från en vän, hans tjej är från Hongkong och hon importerar lite småprylar och krafs som hon kränger som en hobbyliknande verksamhet. Hon säger att vissa produkter finns det ganska hårda restriktioner kring, och vissa är mer lösa. Några enklare exempel:

Maskinverktyg som borrmaskiner, vinkelslipar, tigersågar och annat kan man göra sig en ganska bra hacka på. Säljes oftast i volymer om kartonger eller lastpallar med x antal kartonger på. Billiga som tusan i Kina och frakten är enkel och problemfri för sånt, Claes Ohlsson och Biltema importerar sjuka mängder. problemet är att de alltsom oftast måste ha CE-märkningar o.s.v och de som säljs utan sådana är billiga som fan, men oftast livsfarliga i mer eller mindre utsträckning. Finns de som fejkar CE-märkningar också.

Elektronik som surfplattor, billiga telefoner, högtalare, bilstereo, vattenkokare, microvågsugnar, tvättmaskiner o.s.v o.s.v är lättsålt i Sverige och billigt i Kina. Android 4.0 och uppåt har hittat in i nästan alla kinesiska surfplattor och mobiler istället för deras hemmakokade jävla skit-OS som var Java-baserat som de körde för några år sen (tog själv in ett gäng SciPhones för skojs skull. Alla sög). Dock så kan en del av dessa prylar stoppas i tullen eller stoppas när du säljer dem om det anses vara piratkopior, då kan man också få en anmälan på sig.

Möbler, speciellt kontorsstolar/datorstolar är skitbra. De flesta som säljs på Jysk, Kontex m.fl samt datorställen kostar ju 10k+, inget som en genomsnittsnörd har råd med. Bekväma och vettiga stolar för halva det priset kan man göra sig bra pengar på, och CE-märkning gäller bara om du ska sälja till kontorsföretag som har krav på sådant p.g.a ergonomistandarder från branchen för att kunna ta hutlöst för stolar. Läs: CE har i detta fall ingen praktisk betydelse utom en liten märkning.

Radsoc kom annars med ett kul förslag. Cup-noodles och grejer verkar rätt kul. På ICA här hemma kostar en burk 18:- spänn liksom, och ett paket vanliga typ 2,50:-. Vaffan liksom?

Säg till om du ändå ger dig in i mobil-delen, jag har nån konstig böjning för konstiga telefoner med roliga namn som Nokia-kopian Nokla (med litet L, alltså) eller HiPhone, SciPhone, GooPhone och allt vad äppelkopiorna heter. Jag köper! ;D

150 dagar som Kongressledamot & 13 dagar som President. c.a 3,5 år Aktiv.

18 Jun 2013, 21:23 WWW

Quote:
Elektronik som surfplattor, billiga telefoner, högtalare, bilstereo, vattenkokare, microvågsugnar, tvättmaskiner o.s.v o.s.v är lättsålt i Sverige och billigt i Kina.

Finns för femtiolappen om man köper kvantiteter på tusentalet hehe. Vitvaror är annars skitbra att ta från Polen, eftersom de stora företagen lämnar europagaranti så pajar skiten här i sverige slipper man åka till Polen. Men vill man ta hem en surfplatta bara för att testa om den är funktionell så landar man på 200-400kr.

Quote:
Radsoc kom annars med ett kul förslag. Cup-noodles och grejer verkar rätt kul. På ICA här hemma kostar en burk 18:- spänn liksom, och ett paket vanliga typ 2,50:-. Vaffan liksom?

Har kikat lite på det där för skoj skull, emballaget är dyrare än nudlarna. Men minimum-ordrarna ligger på antingen en 20 meters container eller 1-3ton. Hade jag kunnat bli av med 2 ton nudlar så visst :D

Har full koll på CE-stämpeln men tror nog de flesta företagen skulle stämpla på en liten blå älg om man så ville om man krävde ett sånt certifikat :lol: Jag såg förresten att några bryggerier skickade ut gratis samples, ska nog sätta mig och ta hem några gratisplattor med alkohol imorgon.

Oförutsägbar sedan 2009.

18 Jun 2013, 22:36

Kapten Klitoris wrote:
[...]Har kikat lite på det där för skoj skull, emballaget är dyrare än nudlarna. Men minimum-ordrarna ligger på antingen en 20 meters container eller 1-3ton. Hade jag kunnat bli av med 2 ton nudlar så visst :D

När du ändå är inne på asiatiskt så kan du passa på att starta kinarestaurang, där kan du koka dina 2 ton containerimporterade billighetsnudlar och kränga som lunchbuffé för ännu jävligare priser! ;)

150 dagar som Kongressledamot & 13 dagar som President. c.a 3,5 år Aktiv.

19 Jun 2013, 00:59 WWW

Raticon wrote:
Säg till om du ändå ger dig in i mobil-delen, jag har nån konstig böjning för konstiga telefoner med roliga namn som Nokia-kopian Nokla (med litet L, alltså) eller HiPhone, SciPhone, GooPhone och allt vad äppelkopiorna heter. Jag köper! ;D

Image

Fick hem denna igår :lol:

Det är alltså en klocka.. med mobiltelefon.
(Blev kallad Ole Bramserud på irc när jag tillkännagav inköpet)

Har testat den nu en dag, det är absolut ingen supertelefon men det går att sms/mmsa, ringa, gå på internet, har full touchstöd + en liten penna, MP3 ljud, bluetooth, headset och sånt som alla normala mobiler har.

Oförutsägbar sedan 2009.

30 Jul 2013, 16:27
 [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next