Last visit was: less than a minute ago
It is currently 14 Dec 2017, 04:12

[ 686 posts ]  Go to page Previous  1 ... 65, 66, 67, 68, 69  Next
Strategispel 
Author Message

Post Re: Strategispel
Radsoc wrote:

Skönt att de fick med röstskådespelaren som gör Diana... hon var ganska vass på att ge direktioner också

22 Aug 2017, 22:48

Witcher 3 ger ett mycket bra intryck. Enda knaset är att man inte får bekräftelse om man lyckats importera save eller inte. Obra att behöva spela om när man märker på storyn att den inte anpassats.

Även dilemma om man ska spela med tangentbord eller kontroll. Fördelen med kontroll är att det är bra force feedback som ger extra information, men man kan inte reglera karaktärens hastighet analogt. Verkar bara vara gå/sprint, vilket är synd. Kan vara lättare att navigera med mus och tangentbord, men sämre ergonomi.

Sen är det svårighetsgraden. Det verkar vara mycket mindre påträngande random encounters. Har i alla fall inte upplevt några av ettans eller tvåans meningslösa fillerencounters än. :P Borde eventuellt köra hard eller högsta från början. Normal gör eventuellt att man inte behöver använda en del av spelmekaniken och att fighterna blir ganska enkelspåriga.

23 Aug 2017, 23:45

Snyggt spel, trots två år på nacken. Svårt att bedöma vilket spel som är snyggast idag, spelen har olika stilar även om de försöker efterlikna fotorealism så långt som möjligt. Hitman och Shadow Warrior 2 är på samma nivå. Skulle bara haft en hög DPI 4k-skärm och nästa års grafikkort :P

Nice, postimage.org har blivit skit också:
https://s2.postimg.org/ncv21pecn/20170826232420_1.jpg

Finns det inga bra imagetjänster längre?

27 Aug 2017, 15:41

Fortsätter harva 3an. Mycket imponerande spel som utvecklarna lagt riktigt mycket tid på sett till detaljerna. Ingen tillstymmelse till slarv. Spelet är som ett mikrokosmos, ser inte hur folk ska hinna spela igenom grejset, om inte över månader eller mer. Påminner förstås starkast om tidigare spelen, men skulle säga att det finns en gnutta GTA i spelet också.

09 Sep 2017, 23:46

Crisis in the Kremlin har finputsats och blivit mycket svårare. Nu är det helt klart värt tiorna spelet kostar.

21 Sep 2017, 16:17

Cuphead. Är inget fan av plattformare, men gjorde ett undantag. GMG hade deal på runt 100 svenska. Följer konstens alla regler, välgjort, påminner om Amiga-plattformare. Körs förmodligen med fördel framför TV (eller stor skärm) med två handkontroller, tex via Steam Link.

Kromatisk aberration är ett otyg, det får man stänga av.

Upptäckte också att min skärm är långsam? Blir en massa tearing som jag inte sett tidigare. Kanske är en feature i spelet :P

Image

16 Oct 2017, 20:28

Halloweenrea överallt just nu, Humble hade en drive där man kan fixa både Day of The Tentacle och Grim Fandango för peanuts. Själv trillade jag dit på ett tiotal indiespel på Steam som jag aldrig kommer få tid till.

29 Oct 2017, 13:48

Grim Fandango är riktigt bra. Såg att du handlade Witcher också, bra val. De kör en bra rea där.

Småspel handlar jag inte längre, utom i exceptionella fall. Har skrivit upp mig för ett års Humble Monthly istället. :P Får garanterat inte tid att spela dem, men äh, jag verkar samla. Vem vet, kanske finns något jag spelar om tio år. Brukar trots allt köra tio år gamla titlar som det är. Kräver inte särskilt mycket hårdvara för den delen heller, maxa allt vilket jag inte hade kunnat göra annars kanske.

Framöver planerar jag i alla fall inköp av expansionen av Syrian Warfare och dito för CK2/EU4.

Steam-spel som kan vara intressanta att följa framöver:
Kingdom Come: Deliverance
Mount & Blade II: Bannerlord
IL2 - Battle of Kuban
Blackwake

30 Oct 2017, 14:26

Radsoc wrote:

Steam-spel som kan vara intressanta att följa framöver:
Kingdom Come: Deliverance
Mount & Blade II: Bannerlord
IL2 - Battle of Kuban
Blackwake

frågan e ju när fan det kommer, e ju inte så att man suttit med halvstånd sen det nämdes att det skulle bli ett till men vare gång jag kollar in om det hänt nått nytt så e det fan inget mer än en mini tease och risken finns att man hypat up det alldeles för mycket i hjärnan genom åren så blir skit när det väl kommer, eller så blir det helt.... underbart

förövrigt e jag rätt less på syrian warfare, skulle spela för några dagar sedan igen och hade glömt av alla kontroller, slutade med att mina gubbar sköt emot varandra? orkar verkligen inte gå igenom nån tutorial igen så får omgruppera tankarna och försöka lösa detta för fienden har alldeles för mycket mark

Total war arena förövrigt wrote:

All players with a Wargaming account will have access to Total War: ARENA’s Closed Beta Test from Friday November 24 at 12:00 UTC until Monday December 4 at 09:00 UTC. That’s over a week of prime battle time, so throw yourself in and join the fray! Go to the ‘Download Game’ section of our portal and follow the instructions on how to download the Wargaming.net Game Center and install Total War: ARENA.

extra xp bonusar och shit också under dessa dagar och mer folk inne så borde gå rätt snabbt/iaf snabbare att få matcher startade så kan vara värt o testa på om man inte gjort. sägs att det skall resetas iaf en gång till innan det släpps helt (när det väl blir) så gnälls ifrån en del folk att dom inte vill spela för dom inte vill expa igen men ja vet inte, alltid kul o bränna rom.

steam rea wrote:

50% på caveblazers så 5 euro nu, lätt värt för spelet e rätt underbart, går inte spara och dör man så får man börja om så frustrationen kan bli total ibland, fast på ett skönt sätt för egentligen blir man glad att man kan ta en paus och stänga ner spelet. världen genereras lite olika och finns x antal bossar som man möter när man väl kommer till olika nivåer, så man vet aldrig i förväg om boss 1 blir nån man borde fokusera på melee eller archer te.x och looten man får, uppgraderingar osv osv e också random så varje runda är olik den andre.

90% rea på age of gladiators vilket gör så det landar på 1 euro, ja funderar på det men ja vet inte? nån som spelat?

60% på far cry primal vilket blir 20 euro, asså ja vet inte om ja spelat nått av dom andra far cry men ja tycker detta verkar som ett soft spel, springa runt o jaga fornhistoria djur eller tämja dom, döda fiender och plocka blommor låter ju rätt soft, men 200 spänn e ju 200 spänn och borde väl komma större rea i framtiden, dock e det ju rätt nytt så 60% redan vet ja inte om det betyder att man ska slå till nu eller om spelet floppat helt så dom försöker slänga det på folk?

187 on da madafaqin adminfitta

25 Nov 2017, 02:27

Vafan, talspråk!

Stor bokstav. Punkt. Ordning. ;)

För Syrian är det eg inga kontroller, det är väl mest om man ska använda höger eller vänster musknapp + piltangenterna för att flytta kartan. Sen använder jag knapparna längst ner till höger. Snabbknappar finns som tooltip om man hoovrar över dem. 'c' är enda jag använder, inkl dubbel 'c' .

Enda vägen till framgång i spelet är att tänka taktiskt. Enda sättet att tvingas till det är ironman.

Artilleri/flyg för att mjuka upp befästa positioner. Infanteriunderstöd till pvagnar. Alltid utgå från eller skapa en försvarbar position. Rökgranater etc.

Steamrean är väl ok, men jag har redan lyckats samla på mig hela önskelistan i princip. Kvarvarande titlar har inte tillräckligt bra rea, dvs det blir bättre närmare tiden man faktiskt kommer spela dem.

Vänta med Far Cry, det blir säkert billigare. Två hundralappar för det är en del som du säger. Ungefär som rea på Civ och Fallout. Även med 50% eller vad det är, blir det som nypris - dvs vad det borde vara.

Däremot kan man hålla kolla på Dominions 5 som släpps om några dagar. Det är strategispelens Dwarf Fortress.

25 Nov 2017, 13:18
 [ 686 posts ]  Go to page Previous  1 ... 65, 66, 67, 68, 69  Next