Last visit was: less than a minute ago
It is currently 14 Dec 2017, 04:46

[ 686 posts ]  Go to page Previous  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69  Next
Strategispel 
Author Message

Post Re: Strategispel
Testar Shadow Warrior 2 kampanj, som har co-opläge.

Låter 2 slots vara öppna, så hoppar folk in och hjälper till att röja.

Har ni spelet (eller kommer skaffa det) så kan man köra coop.

03 Jul 2017, 14:24

Gratis på Gog
https://www.gog.com/game/shadow_warrior_complete

Läser ockås att det blir ett Evil Genius 2

Har man inte spelat ettan har man gått miste om ett riktigt bra spel.
25 spänn (Steam)

Shock! Horror! Evil Genius 2 announced
https://www.rockpapershotgun.com/2017/0 ... -announced

Klarade Witcher 1, en helt ok saga och story, mer relevant och återspeglande än många andra spel i genren, men implementationen påminner delvis om B-filmer. Jag är inte på något sätt feminist, men stereotyperna blir lite tröttsamma i längden. Spel bör utvecklas utifrån en inkluderande utgångspunkt.

05 Jul 2017, 11:43

Image

Plockade upp denna för ett tag sedan, fast inte på rean nu (GMG hade).

Det är ganska casual, men ändå bra. Också ett spel som det bara är att hojta om man vill köra i team.

Image

Efter en timmas spel!

Adrenalinet stegras gradvis. Det är som DayZ fast i ultrarapid och utan zombies, samt väldigt förenklat, men principerna är likadana.

Premissen är att man hoppar ur ett flygplan med fallskärm, ska försöka hitta bra ställe att loota från, utan att det är för många där samtidigt. Man vill vara först ner till marken.

Spelområdet minskar gradvis (stor karta), så man måste röra sig en del, och i takt med det måste man anpassa sin taktik. Man ska inte öppna eld bara för att man ser någon, om man inte rimligtvis har bättre vapen, för avståndet, än de. När det var tre kvar, kröp jag till en buske och pangade en som kröp i öppet fält. Avslöjade delvis min position så, men eftersom snubben var i öppet fält kunde tredje spelaren se honom (efter svarseldljudet) och fixa resten. (Riktigt dumt, bättre att tredje spelaren låter de andra eliminera varandra, och sen plocka den man evtl ser som överlever). Sen får man ha lite tur, siste snubben gömde sig bakom en sten, men förstod aldrig varifrån jag sköt, så den var inte mycket till hjälp. Gissar snubben blev stressad (vilket man inte ska underskatta, fick min hagelbössa just genom att boxa ner motståndaren).

05 Jul 2017, 15:09

fuck convoy e rätt jävla skoj spel får ja säga, perfekt för en person som mig som tålamodet/intresset e svårt att hålla på bra nivå för allt går så jävla fort, även om questarna e typ som mount blade "gå dit sug kuk gå annat ställe gör d igen" så har man fan inte tid att lessna för vägpiraterna e överallt och man får strida o strida o strida, sen dör man o får börja om. 8/10

Radsoc, e det där crisis in the kremlin najs? tyckte det var lite för dyrt under denna rean men la det på wishlish så får man se i framtiden, känns som ett spel som e najs o små spela typ i bakrunden?

Förövrigt så total war arena alpha testing igen te helgen, fick äntligen tummen ur att aktivera mitt acc så hoppas fan att ja e spel sugen till helgen!

187 on da madafaqin adminfitta

06 Jul 2017, 13:17

Jag har bara hunnit glutta lite kort på Crisis in the Kremlin. Det är väldigt opolerat, men de uppdaterar löpande. Kan inte säga om det är bra än, men spelar det nästa vecka gissar jag, så förhoppningsvis vet jag då.

Spelet är väldigt lättkört och går att ha på, men man stegar månader manuellt, dvs inte realtid, så man vinner inte något på det. Hade det i fönster på screenshoten eftersom fullskärm inte registrerade muspekaren i spelet. Det verkar däremot vara rätt segt att få steamkorten (vill åt krimskramset :P).

Var 10e steamnivå avgör också sannolikheten att få slumpmässiga booster packs, med 10 som minimum.

Total War Arena alpha? De hade någon beta för länge sen, fick ingame-grejer med en bundle, men gissar det inte går att använda längre, nu när de gjort om idén. AIn har länge varit värdelös i den serien, så verkar inte helt dumt med renodlad MP.

Battlegrounds är ett väldigt bra casualspel, om man vill spela en halvtimma och ändå ha behållning utan att vara mentalt investerad. Lite opolerat, men stor potential. De har en egen itemstore på Steam (får bara skitgrejer som randiga tröjor och sånt - som syns på mils avstånd), men de begär för mycket för spelet om man inte hittar det på rea. Något att hålla koll.

Ett fåtal spel framkallar spellust. För min del har det varit MoO 2, Rimworld, Dwarf Fortress, Factorio, Towns, Syrian Warfare på "senare" tid. Planerar återkomma till dem, men de gör inget åt backloggen. Övriga spel är mer som titta film eller vila. Spelar just nu Witcher 2, som de gjort riktigt snyggt trots att det är så gammalt (fördelen är att man kan maxa med deras sk ubersampling 5 år efter release :P). Väldigt cinematiskt spel. Kan inte säga att det är direkt roligt, det är många hjärndöda transportsträckor, även om några grejer är utmanande och därför kul, men spelet faller i kategorin "nyfiken på hur handlingen fortlöper" (och att man kan påverka riktningen i någon mån). Sen är det bonus att valen sparas över in i nästa spel. Mass Effect är dock hands down bäst i genren.

Ett spel som är kul (i bemärkelsen komedi) är däremot Shadow Warrior 1-2. Ettan var kort och bra, tvåan bara tittat in i. Ett spel som kombinerar komedi, story och spellust är Evil Genius, som precis annonserat uppföljare.

06 Jul 2017, 23:34

ja, för nån jävla anledning bestämde dom sig för o lägga arbetet på is med total war arena, gick ifrån steam och började om hela testningen om jag fattat rätt? hade signat up för den men inte haft intresse att gå igenom whatsup och e nån sån där non discussion grej man signar på så informationen om allt har varit rätt lite men som jag fattar det så måste man signa up sig igen för att få chans att testa det, och "wargaming" lr nått heter skiten man spelar det igenom nu.

Tyckte betan var rätt skoj faktist men var lite tråkigt att levla upp och lära sig grejer för att helt plötsligt höra skiten e på paus :D

187 on da madafaqin adminfitta

07 Jul 2017, 19:07

Ny humble monthly:
https://www.humblebundle.com/monthly/p/ ... 17_monthly

Tyckte nog förra månadens var bättre (Stellaris för 12 USD). Huvuddelen är dock grejer man aldrig skulle köpa själv.

Nästa månad kör de Pillars of Eternity, vilket är lovande. NBA 2017 vet jag inte. Var mer fan av NHL-serien, men det är ett sånt spel man ska koppla till TVn och köra flera med handkontroll.

07 Jul 2017, 20:34

Vanliga korten till Crisis in the Kremlin är dyraste jag sett. 0.7 Eur för hjälten Järnfelix Dzerzjinskij.

09 Jul 2017, 12:28

Gratis på Steam och gog:
https://www.gog.com/game/jotun

14 Jul 2017, 19:39

Puh, klarade Psychonauts. Det tar åtminstone 3h innan storyn blir bra. Annars mest som barnprogram (av smartare sorten, typ Greve Duckula), med grymma skurkar och karaktärer. Plattformshoppare är inte alls min typ av spel, men kan ändå förstå varför det fått overwhelming + på steam. Skulle dock inte rekommendera det (sålänge man har andra spel).

15 Jul 2017, 22:08
 [ 686 posts ]  Go to page Previous  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69  Next