Last visit was: less than a minute ago
It is currently 13 Dec 2017, 11:10

[ 686 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 69  Next
Strategispel 
Author Message

Post Strategispel
Tja. Jag är absolut inte något hajj på spel över huvud taget. Men jag fastnar något år i taget för ett strategispel där jag lirar single player. Rome total war, och andra spel i den serien har jag nog lirat med jämna mellanrum i flera år. Samt Age of empires 3. Mest som avkoppling

Någon som har förslag på strategispel, i stil med total war-serien, eller liknande. eller ja, alla strategispel är av intresse. Inte intresserad av multiplayer.

29 May 2012, 23:51

Post Re: Strategispel
Jag föreslår Hearts of Iron, gärna med de expansioner som finns! Spelet är om WW2 på övergripande nivå dvs du styr divisioner osv men du kan kolla in en trailer eller så.

Rome total war och de andra i Serien är så jävla awesome! jag har lirat varenda spel dem gjort ;) visserligen så är min "bra" data trasig så nu sitter man här i träsket aka Erepublik.

30 May 2012, 00:58

C.Nilsson wrote:
Rome total war och de andra i Serien är så jävla awesome! jag har lirat varenda spel de gjort

Håller med om detta

viktorthornhill wrote:
Tja. Jag är absolut inte något hajj på spel över huvud taget. Men jag fastnar något år i taget för ett strategispel där jag lirar single player. Rome total war, och andra spel i den serien har jag nog lirat med jämna mellanrum i flera år. Samt Age of empires 3. Mest som avkoppling

Någon som har förslag på strategispel, i stil med total war-serien, eller liknande. eller ja, alla strategispel är av intresse. Inte intresserad av multiplayer.

Civilization?

30 May 2012, 01:21

Med bra spel är det som med musik, filmer eller böcker. Det är sällan de senaste eller de som för tillfället är populära som är bra och som sparas i det kollektiva minnet. Med andra ord, vissa spel är renodlade slit-släng konsumtionsvaror, där utvecklarna inte förmedlat något annat än att de (eller snarare ägarna) vill tjäna pengar snabbt på något slitet och beprövat koncept som strömlinjeformats för någon medelkonsument. Aliens, och bästa explosionerna etc går alltid hem i den innehållslösa spelkategorin.

Civ har förfallit eller så behövs helt enkelt en stor mängd expansioner. Det är ingen iteration, de har tagit bort alla features.

Revolution under Siege är en höjdare. Hög inlärningskurva, men det är del av det roliga.

Tropico 1, Evil Genius, Close Combat: Cross of Iron, Suddenstrike 2, Victoria 2

SimCity lär bli bra annars.

Men att spela dem i ett år är att ta i. Datorfienden är alldeles för enkelspårig, särskilt i TW-serien. Fienden flyr bokstavligen så fort de satt upp sina belägringsmaskiner.

30 May 2012, 02:08

Jag införskaffade nyss ett spel vid namn Making History: The Calm & The Storm.
Utspelar sig under WW2 och man kan köra som mer eller mindre alla länder i världen. Finns lite olika scenarios och tider att köra under (innan kriget, under kriget, västfronten, östfronten osv)

30 May 2012, 08:11

Europa Universalis 2 och 3 och Civ 2 och 4.

30 May 2012, 08:12

jag är också ett stort fan av total war serien. ,Men jag har tyvärr bara rome total war, empire total war och napoleon total war. den bästa av dom tre är rome. :)

30 May 2012, 08:44

texsasinredfern wrote:
jag är också ett stort fan av total war serien. ,Men jag har tyvärr bara rome total war, empire total war och napoleon total war. den bästa av dom tre är rome. :)

Det finns ett "bugg" i rome. Har man germanska sjutstrupper med långa spjut och lägger dem i en cirkel med pilskyttar i mitten så cirkulerar deras soldater runt en tills de dör av pilar :lol:

Last edited by C.Nilsson on 30 May 2012, 09:31, edited 1 time in total.

30 May 2012, 09:27

Medieval är ett bra spel om man vill ha ett enkelt spel

30 May 2012, 09:28

AoE II är en av mina absoluta favoriter någonsin, men det fattas en del innehåll som jag hade önskat. Skulle vilja ha mer utvecklingsmöjligheter liknande Civ, samt gränser och liknande men är inte helt förtjust i stridssystemet i Civ.

30 May 2012, 09:49
 [ 686 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 69  Next