Last visit was: less than a minute ago
It is currently 13 Dec 2017, 11:06

[ 3898 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 390  Next
Invandring samt Sverigedemokraterna. 
Author Message

Post Invandring samt Sverigedemokraterna.
Tänkte att vi kunde samla diskussionerna om invandring samt Sverigedemokraterna i denna tråden. Håll diskussionen på en mogen nivå, inlägg som ej tillför något i diskussionen kommer raderas och skitsnack, trolling samt BS likaså. Vid upprepade förseelser kommer det bli minst muntliga varningar.

Last edited by Lonestar 2 on 30 Jan 2013, 18:09, edited 1 time in total.

13 Aug 2010, 01:12

Post Re: Invandring samt Sverigedemokraterna.
Vi ser att riksdagspartierna försöker vinna över röster från SD genom att ge upp mark för SD. Folkpartiet med sin Bruka idé, Hela Alliansen genom att jaga papperslösa barn förra året.
Det som bör göras är att ignorera dem i media om vi vill bli av med dem. Jag anser att det är medians plikt att ignorera.

Ta min vals!

13 Aug 2010, 10:31

Per-fredrik wrote:
Vi ser att riksdagspartierna försöker vinna över röster från SD genom att ge upp mark för SD. Folkpartiet med sin Bruka idé, Hela Alliansen genom att jaga papperslösa barn förra året.
Det som bör göras är att ignorera dem i media om vi vill bli av med dem. Jag anser att det är medians plikt att ignorera.

Vad vill du ha för överstatlig media? Vad är det som gör att man måste ignorera SD? Är det något ni Socialdemokrater vill dölja?

Angående SDs framgångar beror det mycket på internet. Utvecklar svaret senare.

13 Aug 2010, 10:42

Ursäkta mig lilla hjärtat, jag är inte Socialdemokrati, jag är kommunist.

Sen vill jag inte ha en överstatlig media, bara en media som tar sitt ansvar gentemot folket och hindrar just sådana här åsikter att komma fram i samhället.

Sen så kan jag förstå varför det är just internet som har hjälpt er. Jag betar nog mina pengar på att det är halv pubertala skit ungar som ni rekryterar, just sådana som skriver ofantligt omogna, rasistiska kommentarer (läs: http://www.aftonbladet.se/debatt/kronik ... 7562649.ab ). Tonåringarna är nog ganska problematiska, mobbar nog Muslimer, beter sig allmänt skit mot alla som inte är SD, har nog tämliga nazistiska åsikter och förstår inte bättre. Åandra sidan verkar inte ledningen i SD vara mycket bättre (Läs: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7569094.ab )

Ta min vals!

13 Aug 2010, 10:48

Median ska vara opinionsbildande, inte tvärt om. Det bästa är att visa SD:s tryne i median så att alla kan se det och genomskåda det.

13 Aug 2010, 11:06 WWW

per-fredrik använd inte aftonbladet som källa ^^

13 Aug 2010, 12:18

Jag anser att vi måste minska invandringen pga att vi inte kan ta han om alla som invandrar idag. Att placera alla (iaf nästan alla) som kommer i ghetton är inte en human lösning i längden, utan det skapar bara segregation. Sen när vi har kommit på en bättre lösning så så kan vi ta in fler invandrare igen.

Lonestar wrote:
"Det här kommer låta sjukt men man kanske borde minska invandringen lite för att ta hand om dem som är här."
Vi måste väl kunna ta han om våran egna befolkning innan vi kan ta in invandrare, om vi bara tar in en massa invandrare och inte tar han om den nuvarande befolkningen så kommer det bara skapas en bubbla och när den smäller så kommer det bli kaos i Sverige. Nu så tar ju vi faktiskt hand om befolkningen, men jag upplever att standarden bara blir sämre och sämre för varje år som går.

13 Aug 2010, 13:03
Quote:
You are ruining your own country, allowing the left and Muslims to take over. Then you curse Israel on top of that. I'm sad to say it, but you are dying. You don't have to apologize for being Swedish in your own country. They have lied to you that nationalism is bad. No, what's bad is internationalism. Nazism is not nationalist, but globalist, as Hitler spread his empire into other countries. Y U don't fight back? Why R U such suckers 4 political correctness? I pray for Sverige! Love from Israel

13 Aug 2010, 14:11

Det vi bör göra är att tänka humanare när vi tar in dem, alltså folk som inte kan vara i sitt hemland ska inte skickas hem, eller folk som inte kan få vård.
Läs: http://www.arbetaren.se/articles/inrikes20100728-4

w3st3rb3rg wrote:
per-fredrik använd inte aftonbladet som källa ^^

Hehe, det enda ställena jag visste vart jag kunde hitta det. Krönikor och sådant i Aftonbladet är det inget större fel på.

Israel är ett land som inte har rätt att tala om för oss vad vi gör fel, vi är iaf humana och driver inte ut människor från deras hem.

Ta min vals!

13 Aug 2010, 14:13

Problemet idag i Sverige är framförallt, att alla har blivit fega för att säga sin mening. Och vem kan klandra dem? Med mediamogulen bonnier som kör sitt kommunistrace, går det inte att yttra sig utan att man skadar sin karriär. Och som vi växt upp dem senaste generationerna skall man vara "Human", så även om man inte gillar det så sitter det en kotte i huvudet och säger "Kanske är det rätt ändå". Men det kommer helt garanterat att falera i denna takten.

Har inget emot invandring, men någon måtta får det vara. "Det går inte. Det finns inte jobb, och de ständigt ökande bidragen (pga invandring, blir det smockat med folk och för lite jobb så tom den egna befolkningen blir lidande och tvingas ta emot bidrag) gör att vi sakta men säkert gräven en grav åt oss själva. Helt enkelt för att vi skall vara/är "Humana" mot främlingar, men torkar arslet med urbefolkningen.

God tanke, men håller inte i långa loppet. Jag är själv övertygad om att om några tusen år, så kommer planeten att vara en ända stor Stad, och etnicitet kommer att dö ut. Men i dagsläget går det inte.

Vi är runt 9~ miljoner människor i Sverige. Ändock http://img440.imageshack.us/img440/2861 ... aresve.png såg det ut så 2007. Och det ökar enligt statistiken. När ska folk sluta vara så okunniga och acceptera att det inte funkar längre?

Det gick ett tag, men Sverige är alldeles för litet för att dela ut allmosor.

Edit: Bild från wiki.
Edit: Trots detta skulle jag aldrig rösta på SD. Läste ett reportage om att 7 st i toppen var involverade i Naz/Rasist organisationer. Till råga på allt, helt synligt! Mer gröt i huvudet får man fan leta efter. Å andra sidan är dem de ända som vågar ta upp frågan. Mod eller idioti? Förmodligen det senare. Men kommer det någon med sans och utan sån skit blir det garanterat en enstämmig röst från befolkningen.
Edit: Ledsen för wall of text!

13 Aug 2010, 15:07
 [ 3898 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 390  Next