Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:18

[ 10 posts ] 
Skulle du regga dig på en ny erepserver? 
Author Message

Post Re: Skulle du regga dig på en ny erepserver?
Jag skulle troligen registrera mig (mot bättre vetande), men skulle ha lättare för att lägga ner rätt omgående då jag kommer till insikten att jag bara skulle skitit i det. Problemet med att lägga ner eRep är ju just det att man har lagt rätt mycket tid (som tur var inte så värst mycket pengar) på spelet så man vill ju se det hela till vägens slut

30 Oct 2014, 10:32
President

Skulle självklart regga mig. Tror att det blir kul i början men sen blir sämre, hänger mycket på vad de andra gör.

Två servrar skulle troligtvis leda till att spelet dör betydligt snabbare. Men du kanske menar att man stänger ned den nuvarande?

30 Oct 2014, 12:39

Nej tak, der ville stadig være alt for mange folk der "gulder" så man alligevel ikke har en reel indflydelse på krigene.

Der er for mange fordele ved at bruge Guld, og det er slet ikke reguleret nok til at jeg ville gide bruge tid på det..

30 Oct 2014, 12:55

Nej, även om det låter väldigt intressant och man kan lyckas bli bäst och störst igen så kommer det ändå att sluta upp med att likna nuvarande spel.

Att starta om spelet känns som en gratisbiljett för att sluta. Vilket jag har haft i tanken väldigt länge.

30 Oct 2014, 13:36

Skulle säkert regga mig, fuska lite lagom/stenhårt, bli bannad och lägga ner.

30 Oct 2014, 18:32

Förmodligen. Skulle den ha lågt spelarantal skulle jag dock sluta efter ett tag.

30 Oct 2014, 19:11
Forum-admin

James Banana wrote:
Skulle säkert regga mig, fuska lite lagom/stenhårt, bli bannad och lägga ner.

You have my sword...

13/9 2012 - (09:50:31) * @Larm ger Plams en kaka
8/3 2014 11:52 *Larm ger kaka till Plams*

31 Oct 2014, 02:37

Efter en studs övervägande insåg jag att svaret troligtvis blir nej för min del.

Jag har svårt att spela den här typen av spel utan att gå in i spin-doctor mode. Att spela på en mellanmjölksnivå fungerar inte, helt enkelt. Då avstår jag hellre. Samtidigt skulle jag inte vilja spendera pengar på en ny server och då krävs i princip två grundläggande förutsättningar för att kunna spela alls:

- Att jag får behålla någon typ av bonus för att ha byggt upp ett starkt konto på server 1.

- Att guldköparnas möjligheter att ta över spelet fullständigt begränsas, alternativt att man inför separata rankningar för de som spenderar (överdrivna) mängder med guld och de som spelar mer normalt.

Med dagens förutsättningar hade jag inte ens börjat spela på denna servern, med tanke på hur guldköpen har påverkat min lust att fortsätta tävla. Själva poängen med att mäta sig med andra spelare är ju att alla bör ha likartade grundläggande förutsättningar. När jag började fick man göra max ett guldköp per vecka. Hade de återinfört den regeln hade man premierat spelare som väljer att stanna kvar och bygga upp communityt.

01 Nov 2014, 13:46

Skulle säkert registrera mig. Men skulle knappast lägga ner lika mycket tid som på server 1.

01 Nov 2014, 22:53

Jussi Putin Jernkuuk wrote:
Det var väl snarare avskaffandet av regeln som tillät tankning av hälsa för max 40g per dag som gjorde att det spårade ur.

Sant, sant.

I stand corrected.

01 Nov 2014, 23:06
 [ 10 posts ]