Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:00

[ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
eRepublik official football league 
Author Message

Post eRepublik official football league
http://www.xperteleven.com/?lid=282004

Ny säsong; farliga debutanter
Den nya säsongen har startat! Vi hälsar James bananer och Stoffes Valpar välkomna! Eller välkommen tillbaka för den sistnämnde såklart.

Inledningsvis brukar jag försöka sia om hur slutställningen kommer bli, tippar favoriter, skrällar med mera. Inte sällan sätter jag en övertro till mitt eget lag, men en vacker dag kommer mina profetior slå in. :) Av nio lag är det sju att räkna med, de andra väntar på att få nya managers eller avregistrera sig, vi får se vad som händer.

Jag har en svår säsong att tippa känner jag spontant. Wrede Ravens har ju alltid de högsta ambitioner och tar ett stort steg framåt var säsong. Nykomlingen James Bananer visar direkt att de är att räkna med och Wasta Elite bekände färg redan som nykomling förra säsongen. Sen får vi inte glömma Dalze Utd och Ösby SK som alltid vill vara med och slåss om titeln, även om resultaten fortfarande uteblir.

Storfavoriten Rackeby IK, kommer de att övertyga även denna säsong? Nja, jag tror förvisso att de kommer stå som slutsegrare men jag bedömmer att deras totala överlägsenhet kommer minska allt eftersom. Jag tror att både Wrede och Wasta kan plocka poäng från dem. Även Ösby och Dalze kommer ge Rackeby svettiga matcher.

Vad tippar jag då? Jag tror att nykomlingarna kommer få en säsong på sig innan de på allvar kommer konkurrera på allvar. Jag tror också attt Dalze och Ösby måste vara på topp för att visa att de vill vara med i toppen. Årets lag blir nog Wasta och Bananerna, med Wrede som en bubblare.

Slutställning:
1. Rackeby IK
2. Wasta Elite
3. Dalze Utd
4. Wrede Ravens
5. James bananas
6. Ösby SK
7. Stoffes Valpar
8. Oviktig
9. Oviktig

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

29 Oct 2013, 21:19

Post Re: eRepublik official football league
Mina ambitioner är att inte komma sist :P Men nästa säsong så ska jag allt smiska er alla!

29 Oct 2013, 21:38

Och mitt mål är att komma bättre än Herr Nilsson :P

29 Oct 2013, 23:35

Det finns ett lag utan manager som har tjänsten utlyst. Möjligheten till ett lag som inte är helt nytt vill säga!

- Former MoFA of eSweden

20 Nov 2013, 09:47

Jag är en gammal Xperteleven nörd sedan 2004 så jag har skickat ansökan nu om att få ta över det här lediga laget.
Mitt nick är ale.. :lol:

30 Nov 2013, 17:55

Graytuna wrote:
Jag är en gammal Xperteleven nörd sedan 2004 så jag har skickat ansökan nu om att få ta över det här lediga laget.
Mitt nick är ale.. :lol:

+1

Youre in mate!

- Former MoFA of eSweden

02 Dec 2013, 13:47

PRESSMEDDELANDE - Ny manager!
BRIDGEPORT BULLS har sedan en längre tid stått utan manager och låg så sent som förra veckan på ligaledningens bord för att bli uteslutna till nästa säsong.

Dörren fullkomligen slogs upp och hela styrelsen hoppade till i sina stolar. Kaffe spilldes på de nystrukna skjortorna och sekreteraren satte en halv saffransbulle i halsen. En kort förvirrad stämning där blickar sporadiskt försökte hitta rätt fokus och den rejäla pulshöjaren satte de annars så orörliga kropparna i gungning. Dock förvandlades detta snart till ett knäpptyst lugn när alla förstått vad som hänt.

I dörren stod Graytuna, en inte alltför okänd person, varken i eRepublik eller xperteleven. Han verkade själv bli lite överraskad där han nu stod i ett knäpptyst rum med ett dussintal blickar vända rakt emot honom. Han fann sig dock snart och lyfte på sin högerarm i ett spikraktläge. Näven var knuten sånär som på pekfingret som blev en förlängning av armen. Det gick inte miste om vad det var han pekade på.

"De där", sa han och väntade några sekunder. "De där, de tar jag hand om". Han sänkte armen och väntade endast några sekunder på ett svar innan han resolut gick fram till bordet och fattade mappen med all information om laget. Graytuna slickade lite lätt på sina fingertoppar och bläddrade igenom bunten med papper innan han återigen bröt tystnaden. "Ser bra ut, någon som har något att invända?". Syrelsen skakade, fortfarande överrumplade, synkroniserat sina huvuden långsamt, långsamt.

"BRA, då så" utbrast han och slog bunten med papper med en duns i bordet. Hans leende gick inte att ta miste på, och han lämnade rummet lika hastigt som han kom.

För övrigt så söker styrelsen en ny sekreterare.

- Former MoFA of eSweden

02 Dec 2013, 14:07

:lol: - Tack!

Back in the days när jag geekade Xperteleven så var Pressmeddelanden något av det roligaste in-game. Att få se hur andra lyckades knåpa ihop egna historier om ens lag och spelare (och själv göra detsamma) var underbart. Speciellt om man spelade i samma division ;)

Kommer ansöka om namnbyte av laget samt göra stora förändringar i truppen inom kort. På mitt universitet i Skottland har vi "Exam-period" nu enda tills Fredag så det får bli i helgen för min del :)

03 Dec 2013, 23:24

Säsong 8 - Samanfattning

Säsongsavslutningen blev den mest rafflande i denna ligas historia, iaf i modern tid (de fyra senaste säsongerna). Ännu rår ingen på Rackeby, och de få oförtjänt lite plats i pressen. Deras plats på tronen är ohotad och det är egentligen bara andra plats som är intressant. Jag tror dock att förändringarnas vindar är på väg. Nu är vi fler aktiva och Rackeby spelar varenda match med ett favorittryck som kommer bli svårare att axla. Men just nu är Rackeby herren på täppan och vi saluterar åt en ännu överlägsen seger!

Det var trots det platserna två till fem som blev de platserna som övriga slogs om. Jag trodde att det skulle bli Wasta Elite och Wrede Ravens som skulle ta de andra två pallplatserna, även om jag hade på känn att Dalze Utd äntligen skulle visa på resultat. Wasta visade redan i förra säsongen att de var ett lag att räkna med och Wredes football-gäng har alltid haft toppambitioner.

Inför sista omgången såg allt uppbäddat för Wrede på silverplats. Wasta och Dalze skulle vinna sina matcher och Wrede skulle ta tre poäng hemma mot James Bananer. Säsongens överaskningslag hade ett sista ess i rockärmen och skrällde en sista gång. Istället för tvåa blev Wrede nu fyra. Och trots sin mittplacering är bananerna säsongens största överraskning.

Säsongens lag (utöver Rackeby) blir Dalze Utd och Wasta Elite. Wasta som gör blott sin andra säsong och Dalze som varit med bland de äldsta utan några riktiga framgångar ännu.

Till min personliga besvikelse uteblir Ösby SK resultat, snarare motsatsen. I ett pressmeddelande meddelar de dock att det blir en satsning nästa år, vilket glädjer klubbledningen. Bridgeport Bulls var också en besvikelse. Inga stora resultat förväntades men med den nya coachen trodde jag nog inte att de skulle hamna på sista plats. Till sist verkar Stoffes Valpar bli nästa lag som utesluts, då deras manager inte setts till på länge. Kan vi skälla lite på eRep?

Nåväl, det var en riktigt kul säsong! Spänningen var på topp och det avgjordes inte (Rackebygänget exkluderat) förrän i sista omgången. Nu samlar vi ihop oss för en ny säsong; om två dagar startas den; börja rekrytera!

/Ligabossen

Lag M V O F MF-MB Diff P
    1 Rackeby IK 16 14 2 0 81 - 14 67 44
    2 Dalze Utd 16 11 2 3 46 - 15 31 35
    3 Wasta Elite 16 11 1 4 57 - 25 32 34
    4 Wrede Ravens 16 11 0 5 34 - 18 16 33
    5 James Bananer 16 10 1 5 44 - 26 18 31
    6 Ösby SK 16 5 1 10 36 - 39 -3 16
    7 Buccaneers 16 2 2 12 7 - 57 -50 8
    8 Stoffes Valpar 16 0 4 12 8 - 55 -47 4
    9 Bridgeport Bulls 16 1 1 14 13 - 77 -64 4

- Former MoFA of eSweden

03 Jan 2014, 20:25

[Inför] Säsong 8
Nu blir ni förvirrade! Jag for givetvis med osanning i de senaste mediautskicken. Förra säsongen var nummer sju, ingenting annat.

Hur som haver, jag ska i vanlig ordning sia om framtiden. Förra säsongen tippade jag rätt bra, även om jag undervärderade Dalze Utd vilket i sig inte ser snyggt ut när det faktiskt även är ligabossens lag. Klubbledningen har gett managern reprimander i form av extra löprundor runt planen.

Säsongen som kommer kommer inte bjuda på några större överraskningar. Jag tror att Ösby SK kommer vara det som visar sig starkast i förhållande till förra säsongen. Mycket tack vare den senaste tidens utspel. Rackeby IK tar hem bucklan även denna säsong, men jag tror att de inte kommer gå obesegrade, nu kommer förlusterna komma. Tre poäng mot Dalze Utd och Wasta Elite samt poängtapp mot Wrede Ravens

Annars tror jag att James Bananer kommer att fortsätta sin trend och på allvar bli ett lag att räkna med. Kanske kan de slå sig in på topp 4 i år? Dock så får de ett lägre tips i förhandsspekulationerna, men jag skulle ta med dem på mina spel för att få ett högre, och inte helt omöjlig utdelning, odds.

Till bottenlagen blir Volcker FC (som tillgännakänt sitt utträde redan), Munktorp BK och Stoffes Valpar. Jag vill dock ge Munktorp en fördel. Kan de vara fullt aktiva så kommer de att få en bra första säsong och kan bygga ett farligare lag redan till nästa säsong. Nu är de med mer för att lära.

Ligabossens tips:

1 Rackeby IK
2 Dalze Utd
3 Wasta Elite
4 Ösby SK
5 Wrede Ravens
6 James Bananer
7 Munktorps BK
8 Stoffes Valpar
9 Volcker FC