Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:24

[ 13 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Historiesnyft 
Author Message

Post Re: Historiesnyft
Jag tror att vi förväntar oss för mycket av gemene eRepublikan. Vi får inte glömma att det är ett pojkdominerat samhälle som gör vad de kan och vill mest; spela vuxna - fast utan regler och konsekvenser. Detta är i sig inget fel, men för oss lite äldre som brinner för en annan del av det du pratar om Misho, så kan inget annat än en kulturkrock uppstå.

Det finns en tydlig koppling till att myndighetsålder existerar irl. Kanske skulle infört det i eRepublik också? (huvaligen, närmare ett speltekniskt självmord får man komma)

Vänta nu, menar jag att jag inte tycker om eRepublik? Nejdå, det finns tusen tjusningar med spelet också, de saker som gör att man stannar liiiite längre än vad ens vuxna välbefinnande tillåter. Ingenting är ju omöjligt och med rätt sorts politik och sätt att spela kan man åstakomma mycket, även i demokratins och rättvisans namn. Plus att vi "vuxna" gör ju de facto samma sak; spelar vuxna - fast utan regler och konsekvenser. Det är minst lika kul för oss, även om vi kanske har en större känsla för demokrati och värderingar, vilket gör att det ibland knyter sig i magen; någon som känner igen det? ;) (Det betyder inte att vi är utan skuld, det ska gudarna veta!)

Men syvene å sist, eRepublik är mer Flugornas herre än någon existerande lagbok, och det kommer det alltid att förbli.

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

14 Oct 2013, 21:46

Vi verkar ju ha haft en annan typ av generationsväxlingar än de. Vi faller mer ner i apati innan ett nytt gäng vaknar upp och tar över.

15 Oct 2013, 13:46

eFinland var tidigt ute med rådgivande omröstningar på forumet. De använde dessa på ett mycket bättre sätt än vad vi någonsin gjort här.

De var dock också långt före oss att börja tjafsa om IRC-kanaler och starta flera "officiella" kanaler bara för att två grupperingar var osams om smågrejer.

15 Oct 2013, 21:31
 [ 13 posts ]  Go to page Previous  1, 2