Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:01

[ 13 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Historiesnyft 
Author Message

Post Historiesnyft
Ägnade nyss fem minuter till det öppna arkivet för gamla partier... *goosebumps*(vilket man skulle kunna säga är eregerad hud...)

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

02 Oct 2013, 00:01

Post Re: Historiesnyft
Dalze wrote:
Ägnade nyss fem minuter till det öppna arkivet för gamla partier... *goosebumps*(vilket man skulle kunna säga är eregerad hud...)

Fast det finns ju en och annan trevlig tråd bland gömmorna också:

viewtopic.php?f=203&t=14002&p=288971#p288971

02 Oct 2013, 16:55

Valnad wrote:
Dalze wrote:

Fast det finns ju en och annan trevlig tråd bland gömmorna också:

viewtopic.php?f=203&t=14002&p=288971#p288971

Det glädjer mig att du valde att dra ut på det... ;)

- Former MoFA of eSweden

03 Oct 2013, 07:54

Den här tråden visar hur jag bankade skallen mot väggen när SoulOfSweden var Försvarsministeer / ÖB och Flammbar var President i början av spelet.
Det var rätt påfrestande när Försvarsministern / ÖB inte begrep sig på grundläggande logik och Presidenten vid tillfället nog inte var så bevandrad i det här med demokrati och styrelseskick. Presidentel lärde sig med tiden, Försvarsministern blev påkommen med näven i syltburken och lämnde. Syltburken bestod i hans egna Giftföretag från vilket han handlade gifts till soldaterna med pengar från försvarsbudgeten. Hans gift var dyrare än konkurrenterna men sålde som smör i solsken något som Prop. Joe blev fundersam över och nystade upp historien.

http://www.erepublik.se/viewtopic.php?f=44&t=1487

06 Oct 2013, 15:43

Om inte jag minns helt fel var det under något kuppartade former som SoulOfSweden försvann och en viss Mis** var inblandad i det. Var det inte i samband med det som Försvarsministerns roll stärktes avsevärt och samma Mis** blev en sådan Försvarsminister och den där Ka** blev ÖB?

06 Oct 2013, 19:32

Kupp och kupp, om man inte kan demokratiska spelregler och utämner sig till minister innan val skett får man ju skylla sig själv en smula. Att en skandal uppdagades precis innan valet ser jag som god timing snarare än en kupp. Att den nye Försvarsministern fick utökat mandat och tillsatte en mycket kompetent ÖB som hjälpte till att stärka detta mandat har åtminstone inte jag något problem med.
Vilka är bättre skickade till att starta och bestämma över finansieringen av ett krig än Försvarsministern och ÖB, varför ska man behöva väcka en sovande president med sådana petitesser?

06 Oct 2013, 22:31

Historien skrivs av vinnarna, ska vi väl minnas. Å andra sidan blev det rätt bra.

07 Oct 2013, 22:08

marten1000 wrote:
Historien skrivs av vinnarna, ska vi väl minnas. Å andra sidan blev det rätt bra.

Här skrivs historien av de som hörs mest, sällan vinnarna. ;)

- Former MoFA of eSweden

09 Oct 2013, 00:17

Det är alltid intressant att komma utifrån till något som styrs av någon slags bunkergrupp som med tveksamt mandat sitter och beslutar över saker som sträcker sig väl långt. För många har nog eRepublik inneburit lite skolning i demokrati och hur instutioner fungerar. Det tycker jag är jättebra.
Det var en av de starkaste drivkrafterna jag hade när jag stred mot namnet 'det runda bordet' och ville ersätta det med regering respektive riksdag. Att ha samma system här i spelet som vi har i verkligheten förenklar och tydliggör så mycket.

Jag trodde att det t.ex därmed skulle vara självlart att ingen majoritet av tyckare kunde rösta bort någon ur riksdagen men sedär hade jag fel och på den punkten har jag fått kämpa många år trots att jag själv tycker att det borde vara hur enkelt som helst att begripa gränsdragningen. Nåväl det är verkligen en annan historia.

09 Oct 2013, 21:02

Misho wrote:
Vilka är bättre skickade till att starta och bestämma över finansieringen av ett krig än Försvarsministern och ÖB, varför ska man behöva väcka en sovande president med sådana petitesser?

Jag vill dessutom minnas att när den första utgåvan av "Försvarsmaktens uppdrag" klubbades igenom var Försvarsmakten den enda organisation som kunde använda guld utan att fråga någon och utifrån väldigt subjektiva motiveringar. Som tur var så hade vi en synnerligen ärlig försvarsledning även om Radsoc och några till protesterade vilt.

09 Oct 2013, 21:56
 [ 13 posts ]  Go to page 1, 2  Next