Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:21

[ 10 posts ] 
Byta nick? 
Author Message

Post Byta nick?
Jag har mitt nick för att den bär en liten historia! Själv tycker jag det inte är så häftigt men heter nästan så på alla spel och hemsidor! Men fundera på att göra ett undantag! Vad tycker ni? Kan berätta historian om ni vill... Om jag byter tror jag det bara kommer vara på detta spel men kommer heta något coolt typ elr roligt men vad tycker ni?

22 Aug 2013, 16:58

Post Re: Byta nick?
Don't do it. Mynnar historien ut i att en Gustaf (eller Gurra som de närmaste tilltalar honom) ramlar ner i någon sorts vätska - likt sjö, hav eller pool?

23 Aug 2013, 07:25

HAHA nee lite nära men så här är det:

När jag var liten ungefär 6-7 år drömde jag om att ha en gummibåt med aktesnurra (stavning)
Jag tjata om det hela tiden men fick aldrig den då. Så mamma och pappa sa gurraplurra acktesnurra men eftersom aktesnurra blir lite långt och jobbigt så heter jag gurraplurra elr gurraplurra01 eftersom jag föddes 01. Dock fick jag en båt med acktesnurra förra året med elmotor.

Sen så stavas det med V :)

23 Aug 2013, 19:28

Äre? Okej men det var konstigt är ju inget blod? Vad är läskigt med det? Aja hoppas ni är schysta och inte tjallar :)

24 Aug 2013, 11:34

Jussi Jernkuuk wrote:
Jag vet inte varför de har en åldersgräns, men det är lugnt, tror inte att någon tjallar. Och om någon mot förmodan skulle göra det, så skulle admin på .com inte göra någonting. De bryr sig inte om sådant som skrivs utanför själva spelet.

Okej!

24 Aug 2013, 16:29

Off topic borttaget //Plams

För att återgå till topic tycker jag inte du skall byta nick, gurraplurra. Det är en charmig historia bakom namnet och det kommer inte ligga dig till last på något vis. När jag började min politiska bana fick jag rådet från alla stora spelare på den tiden att byta avatar, eftersom jag säkert skulle förlora massa röster på att framstå som en arg bebis. Med historiens facit i hand tror jag inte att det spelade någon som helst roll.

Dessutom är det aldrig fel att titt som tätt använda samma nickname som i andra spel. Det har hänt att jag har gjort det också, med Valnad, och på så vis fått kontakt med spelare från andra communities :)

25 Aug 2013, 15:43

Quote:
För att återgå till topic tycker jag inte du skall byta nick, gurraplurra. Det är en charmig historia bakom namnet och det kommer inte ligga dig till last på något vis. När jag började min politiska bana fick jag rådet från alla stora spelare på den tiden att byta avatar, eftersom jag säkert skulle förlora massa röster på att framstå som en arg bebis. Med historiens facit i hand tror jag inte att det spelade någon som helst roll.

Dessutom är det aldrig fel att titt som tätt använda samma nickname som i andra spel. Det har hänt att jag har gjort det också, med Valnad, och på så vis fått kontakt med spelare från andra communities :)

okej!

25 Aug 2013, 23:48

Det är alltid bäst och roligast att hålla sig till sitt "riktiga" nick, igenkänningsfaktorn senare i spelet är för det bättre allt som oftast, sen är det inte så många som egentligen bryr sig. Skulle man titta på medlemslistan över ett vanligt parti eller presidentlängden så undrar man inte ibland om det inte är en galen mans dribbel och drabbel ;).

Bertil Gurkvatten, Peter Potatis, Snaskefar, Alex Brattwurst och andra är spelare med kul namn som knappast skulle tas på allvar nånstans, men här blir de presidenter, generaler, legender och kongressledamöter :P.

150 dagar som Kongressledamot & 13 dagar som President. c.a 3,5 år Aktiv.

26 Aug 2013, 17:23 WWW
Forum-admin

Tråd rensad från Off Topic.
//Plams med moderatorhatt

13/9 2012 - (09:50:31) * @Larm ger Plams en kaka
8/3 2014 11:52 *Larm ger kaka till Plams*

26 Aug 2013, 17:35

Valnad wrote:
Off topic borttaget //Plams

Nu ser vi resultatet. Du hade kunnat bli framgångsrik om du bara hade ansträngt dig lite för att skaffa dig en lika vacker avatar som jag!

Nickname bör man enligt mig hålla fast till och precis som Valnad skriver så kan det ju hända att man bör använda samma nick i flera spel för igenkänningsfaktorn.

Ett möjligt undantag kan vara t.ex. inom Poker där ens nick kan komma att förknippas med ett visst sätt att spela medan man alltid vill framgå som svårläst.

Varför väcker jag liv i den här tråden egentligen?

29 Oct 2013, 18:53
 [ 10 posts ]