Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Oct 2017, 00:19

[ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
I'm outta here, Peace out 
Author Message

Post Re: I'm outta here, Peace out
Saknar dig Lonestar...

16 Nov 2013, 22:29

Julius Mann wrote:
Saknar dig Lonestar...

Jag saknar Originalet Lonestar...

16 Nov 2013, 22:42

Är spelare som fejk-lonestar som har förstört det här spelet, de spelade enbart för sin egen vinnings skull och köpte guld/konton osv från admins vilket gjorde att de slutade lyssna helt på oss vanliga spelare och bara brydda sig om att få in så mkt pengar som möjligt genom att mjölka spelare.

Jag e glad att fejk-Lonestar är borta, även om spelet inte har blivit till det bättre så ser vi ett mindre egoistiskt community i eSverige och att vi faktiskt kämpar tillsammans för att nå målen.

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

17 Nov 2013, 15:09

Själv blev jag väldigt förvirrad i hela Lonestarsnurran. Hur många lonestars fanns det? Mig veterligen så fanns det bara en under "min" tid. Jag upplevde inte honom som dålig för communityn. Han ställde till det för lite folk vid något tillfälle (däribland jag, som hamnade mitt i skottfältet), men i stora hela så var han dedikerad och la ner väldigt mycket arbete för eSverige. Han mötte andra med respekt och var för det mesta en god diplomat. Det sistnämnda också med ett par undantag, agerande och uttalanden som jag än idag inte förstår mig på.

Att en person lagt 3000 fler posts i forumet än nummer två kan vara en fingervisning att man kanske inte enbart är intresserad av sitt eget bo.

Ni "vanliga" spelare, som aldrig börjat om, skapat nya konton eller på något som helst vis haft något inflytande i vår community har jag full förståelse för. Att se andra spelare som köper guld (vilket iofs inte är något fel men bör anses som fusk för att man... tja... inte själv vill köpa guld) måste vara otroligt frustrerande. Om du Wolf Heinrich von Helldorf önskar bli lite mer lyssnad på, varför inte ge politiken en ordentlig chans? Jag tror absolut att du har alla möjligheter att få din röst hörd. Kanske även du kan bli President någon dag? Då kan ingen säga att "vanliga" människor inte får sin röst hörd. NER MED ELITEN! (definition på elit får någon annan göra)

Jag står dock fortfarande fast vid att jag på intet sätt stödjer kontoförsäljning/byten. Jag tycker att det är en skam och borde förbjudas. eller iaf tilldelas spöstraff på de som gör detta.

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

20 Nov 2013, 16:16

Haha, vad var det där för svammelpost? Wolf har varit president 3 gånger.

"Lonestar" hade en baktanke med allt han gjorde, större egoist har eSverige inte skådat. Skönt att han slutade spela, eller nej just det ja. Han sålde vidare kontot som inte var hans eget. Lonestar är även den störste rövslickaren och kappvändaren som någonsin skrivit på forumet, därav antal posts. Möjligtvis kan 4fun mäta sig i rövslickeri.

Oförutsägbar sedan 2009.

20 Nov 2013, 16:22

Allt säger ju sig självt när fejk-lonestar SÅLDE kontot vidare som han fick gratis av den riktiga Lonestar eftersom den riktiga Lonestar ville att det skulle finnas kvar i svenskt ägo och gynna eSverige.

Han sålde med andra ord något som inte ens borde ha varit hans.

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

20 Nov 2013, 16:46

Wolf Heinrich von Helldorf wrote:
Allt säger ju sig självt när fejk-lonestar SÅLDE kontot vidare som han fick gratis av den riktiga Lonestar eftersom den riktiga Lonestar ville att det skulle finnas kvar i svenskt ägo och gynna eSverige.

Han sålde med andra ord något som inte ens borde ha varit hans.

Nej, allt säger inte sig själv där.

Men jag instämmer, det är riktigt, riktigt illa. Spöstraff, någon?

- Former MoFA of eSweden

21 Nov 2013, 10:00

Kapten Klitoris wrote:
Haha, vad var det där för svammelpost? Wolf har varit president 3 gånger.

... *suck*

Kapten Klitoris wrote:
"Lonestar" hade en baktanke med allt han gjorde, större egoist har eSverige inte skådat. Skönt att han slutade spela, eller nej just det ja. Han sålde vidare kontot som inte var hans eget. Lonestar är även den störste rövslickaren och kappvändaren som någonsin skrivit på forumet, därav antal posts. Möjligtvis kan 4fun mäta sig i rövslickeri.

Intressant hur en "rövslickare" kan åsamka sig dessa ovänner. Kan det vara så att personen i fråga trots det tar fighter som kanske inte föreligger en kappvändare?

Jag säger inte vad man ska tycka om Lonestar som person, men det yttras väldigt mycket åsikter som är otroligt subjektiva och säkerligen felaktiga i många lägen. Vem spelar inte för sin egen skull? och innan man kastar sin första sten kanske man ska ransaka sig själv.

Kappvändare har jag sett många av, speciellt när folk till exempel blir presidenter och behöver allierade överallt. Jag har själv märkt att mina största kritiker på IRC mött mig med en mildare ton för att "gräva ner stridsyxan", för att i nästa läge helt glömt bort det där.

Så, ge kritik där den är berättigad. Att säga att någon varit dåligt för spelet tror jag föga på. Oavsett hur obekväma de varit. (Det finns undantag även om en del av dessa undantag visat sig bli produktiva och duktiga spelare dessa också)

En sista sak; jag vet inte hur intresserad man är av att komma tillbaka om hela ens karriär som spelare anses av andra erfarna spelare vara helt bortkastat och värdelös. (Ja, jag vet att ni tycker så, men då bör ni som tycker så ransaka er själva i er kritik och börja vara lite mer konstruktiva, vilket skulle gynna communityn, för det är sånt här som utarmar spelet, bara så att du vet det)

- Former MoFA of eSweden

21 Nov 2013, 11:43

Vad vi tycker om "Lonestar" spelar egentligen ingen roll eftersom han inte längre spelar, så jag tänker inte lägga ner mer tid på att diskutera om han var duktig eller ej. Jag tycker som sagt att han är en rövslickare och kappvändare, du tycker han är viktig för communityt osv osv.

Kritiken från min sida är väldigt konstruktiv och jag anser att kan man inte se den sidan av Lonestar att han var en klåpare och kappvändare så har man själv blivit lurad av honom.

Oförutsägbar sedan 2009.

21 Nov 2013, 17:35

Kapten Klitoris wrote:
Vad vi tycker om "Lonestar" spelar egentligen ingen roll eftersom han inte längre spelar, så jag tänker inte lägga ner mer tid på att diskutera om han var duktig eller ej. Jag tycker som sagt att han är en rövslickare och kappvändare, du tycker han är viktig för communityt osv osv.

Det handlar inte så mycket om vem man pratar om, utan mer sättet man pratar om folk.Även nya spelare drar nog öronen åt sig om det är på den här nivån vi ska argumentera.

Kapten Klitoris wrote:
Kritiken från min sida är väldigt konstruktiv och jag anser att kan man inte se den sidan av Lonestar att han var en klåpare och kappvändare så har man själv blivit lurad av honom.

Då råder jag dig att läsa på om just uttrycket "konstruktiv kritik"

Jag var nog också väldigt otydlig, för min poäng var inte att Lonestar var gud fader själv, även han hade sina brister och agerade på märkliga sätt då och då. Men att därifrån gå till att säga att han var värdelös, bara en egoist och i allmänhet dålig för spelet är vääääldigt långt steg. Det är till att börja med enbart subjektivt.

För det andra, när du pratar om egoism så kan man fundera på hur communityvänlig du är käre Klitoris när du väljer att uttrycka dig på ett sådant sätt utan som helst någon objektiv syn. Speciellt med din erfarenhet av spelet, jag kan tycka att vi bör kunna förvänta oss mer av er (oss?). Kanske än mer viktigare från oss som innehaft presidentposten. (Nej, jag räknar inte när man kuppat till sig den)

- Former MoFA of eSweden

21 Nov 2013, 18:31
 [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next