Last visit was: less than a minute ago
It is currently 13 Dec 2017, 11:35

[ 509 posts ]  Go to page Previous  1 ... 47, 48, 49, 50, 51
28+ Klubben 
Author Message

Post Re: 28+ Klubben
Valnad wrote:
Om man gör av med 2000 energi per dag (vilket är 20h av dygnets energi under normala omständigheter) på att strida och har en _väldigt_ bra max hit på ~70k så kommer det ta nästan 1 år att gå från GoW*** till Titan. Märk väl att denna prestation tog SockerConny ~2 månader.

Antyder du att jag köper guld? :o

09 Oct 2013, 21:24

Luktar unket här inne. Kanske är det de tighta ungdomskläderna och eller de svettiga händerna runt de orange-a kuverten.

11 Jan 2014, 21:13

Misho wrote:
Jag har med andra ord gjort lika mycket 'damage' på en dryg vecka som jag totalt gjort på 5 års spelade. Och nej, jag har ju inte direkt legat på latsidan tidigare heller. Så ett klick idag är väl ungefär 10 000 ggr vad ett klick var i början av spelet. Det är också skillnad på 4 i styrka och 62 000 och Q3 vapen och Q7 vapen och Captains rank vs GoW*** osv osv...

Ett tag där, i slutet av 2013, var jag förbi dig med ett par 100 miljoner i rank. Helt sinnessjukt. Nu återställde du ju visserligen ordningen igen några dagar senare men att ingen av oss ligger ju ens i närheten av toppen, med spelare som dunkade upp åtskilliga hundra tusen exp... och valuta.

Teoretiskt sett hade ett nytt konto kunnat öka till 500 000 exp på en vecka. Det skulle visserligen har krävts sjuka mängder mat (och vapen, förutsatt att man inte ville slå med nävarna).

SockerConny wrote:

8-)

11 Jan 2014, 23:29

Valnad wrote:
Misho wrote:
Jag har med andra ord gjort lika mycket 'damage' på en dryg vecka som jag totalt gjort på 5 års spelade. Och nej, jag har ju inte direkt legat på latsidan tidigare heller. Så ett klick idag är väl ungefär 10 000 ggr vad ett klick var i början av spelet. Det är också skillnad på 4 i styrka och 62 000 och Q3 vapen och Q7 vapen och Captains rank vs GoW*** osv osv...

Ett tag där, i slutet av 2013, var jag förbi dig med ett par 100 miljoner i rank. Helt sinnessjukt. Nu återställde du ju visserligen ordningen igen några dagar senare men att ingen av oss ligger ju ens i närheten av toppen, med spelare som dunkade upp åtskilliga hundra tusen exp... och valuta.

Teoretiskt sett hade ett nytt konto kunnat öka till 500 000 exp på en vecka. Det skulle visserligen har krävts sjuka mängder mat (och vapen, förutsatt att man inte ville slå med nävarna).

SockerConny wrote:

8-)

Ja, jag såg det. Jag vet inte om jag valde rätt där. När det går att stiga så vansinnigt snabbt i rank då 'plato' kör dessa race så innebär det också att det kommer gå att upprepa samma sak i framtiden. Att då stå över några av dessa race och istället casha in genom att sälja varor kan vara en nog så bra taktik.
Men det är svårt att stå emot frestelsen när den enda kostnaden är kostnaden för vapen.

18 Jan 2014, 02:03

Tror på ett tick-tock-system, där man sakta men säkert bygger upp sina reserver och sedan bränner loss krutet när det verkligen är som mest lönsamt. Admins är ju kontinuerligt desperata efter pengar, så det går inflation i reorna. Nu när de har reat ut styrka (training contracts + training ground), rank (...) och till och med råvaruföretag så finns det inte några heliga kor kvar i spelet längre.

Det skulle väl i sådana fall vara om de ökade antalet styrkepoäng man kunde få genom att tanka. Som det är nu blir det väl knappt en dags extra träning i veckan från bonusarna på stapeln, jämfört med fullträning i Q4 på alla TG. För att halvgamla konton skall äta upp försprång på 3-4k styrka krävs det något mer än så. Frågan är om admins vågar slakta den kossan också. Personligen tror jag bara det är en tidsfråga.

Ett som är säkert är att det gäller att ha sparat resurser när de släpper fördämningarna, för är man pank när det händer hamnar han oåterkalleligt en jävligt bra bit efter alla andra.

18 Jan 2014, 02:43

Valnad wrote:
Tror på ett tick-tock-system, där man sakta men säkert bygger upp sina reserver och sedan bränner loss krutet när det verkligen är som mest lönsamt. Admins är ju kontinuerligt desperata efter pengar, så det går inflation i reorna. Nu när de har reat ut styrka (training contracts + training ground), rank (...) och till och med råvaruföretag så finns det inte några heliga kor kvar i spelet längre.

Det skulle väl i sådana fall vara om de ökade antalet styrkepoäng man kunde få genom att tanka. Som det är nu blir det väl knappt en dags extra träning i veckan från bonusarna på stapeln, jämfört med fullträning i Q4 på alla TG. För att halvgamla konton skall äta upp försprång på 3-4k styrka krävs det något mer än så. Frågan är om admins vågar slakta den kossan också. Personligen tror jag bara det är en tidsfråga.

Ett som är säkert är att det gäller att ha sparat resurser när de släpper fördämningarna, för är man pank när det händer hamnar han oåterkalleligt en jävligt bra bit efter alla andra.

Ja, sedan återstår den eviga frågan att bedöma marknaderna. Både du och jag sålde ut stora mängder vapen till prisern 9-10cc eftersom vi varit vana vid att priserna kunde sjunka ner till 6-7cc för Q7. Som läget är nu slänger jag ut vapen på marknaden till 18-19cc och hoppas att jag gör rätt denna gång.
Man måste i spelet precis som irl se till att man har en buffert.

Jag tror dock inte att man ska vara rädd för att hålla fortsatt fokus på ekonomin även när admin släppt fördämningarna, låt oss ponera att jag hade varit GoW** istället för Titan* nu och haft 84 istället för 100+ i lvl. Skillnaden på ett års sikt är nog väldigt liten med tanke på den konstanta inflationen.

För mig skulle det vara mycket värre att stå utan guld när admin släpper något nytt inom ekonomimodulen. Jag hade en gång eVärldens första Q5 Diamant-företag. Ekonomiskt var det en katastrof men först var jag.. ;)

18 Jan 2014, 13:16

Dagens e-Historiska lektion:

• Den 21 september 2013, 13:34, postade jag min lvl 101-badge med "Elite Citizen".
  • Den 7 juli 2015, 09:41, uppnådde jag lvl 200 och gratis träning.
  • ... vilket motsvarar 653 dagar, 20 timmar och 7 minuter...
  • ... eller 1 år, 9 månader och 15 dagar.

Valnad wrote:
Image

unt now...

Image

Attachment:
lvl200erep.JPG

Bring back the zombie threads! :twisted:

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

07 Jul 2015, 09:52

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Grattis Valnad. :)

Jag antar att du samlade din xp mest genom att jobba i dina företag? Den strategin är ju nästan omöjlig i eSverige för att idioterna som styr nu roffar åt sig så mycket av intäkterna.

Stämmer bra. Jag hade förmodligen aldrig uppnått det där utan företagen. Får ju dubbelt så mycket EXP per klick via WAM som man får när man strider. Utan den skillnaden hade jag behövt köpa guld, förmodligen i ganska stora mängder, för att uppnå lvl 200.

Jag tror helt ärligt att det är ytterst få med lika mycket EXP i spelet som har har lagt mindre pengar på spelet än vad jag har. Då skall man ändå komma ihåg att om man samlar alla utgifter under dessa 5+ år jag spelat eRepublik blir det mer än vad jag har lagt på något annat spel, alla kategorier, någonsin. Möjligtvis kan Magic: The Gathering, första utgåvan som kom 1992/1993 vara med och tävla :D

13 Jul 2015, 20:25

Grattis Valnad! Själv har jag inte gett en krona men allt för många 1000 timmar för detta spel ^^

15 Jul 2015, 16:03
 [ 509 posts ]  Go to page Previous  1 ... 47, 48, 49, 50, 51