Last visit was: less than a minute ago
It is currently 18 Oct 2017, 15:29

[ 509 posts ]  Go to page Previous  1 ... 47, 48, 49, 50, 51  Next
28+ Klubben 
Author Message

Post Re: 28+ Klubben
Jussi Jernkuuk wrote:
Hittad: http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/10118

Admin har raderat hans profilbild, tidning och alla vänner.

Bara ett bevis på hur hemlig han är.

Image

22 Sep 2013, 00:50

Jussi Jernkuuk wrote:
Grattis Valnad. :)

Med tanke på att inflationen när det gäller styrka, xp, rank o.s.v. verkar följa en geometrisk kurva, så förutspår jag att nästa milstolpe kommer att sättas vid level 1000. :P

Ja stort grattis Valnad och det Jussi säger stämmer nog dessvärre. Romper har ju lvl 317 nu och med lite lvl inflation är han ju snart uppe i 1000.. bara 700 lvl (sjukt) kvar i så fall..

Hur ska admin då lösa det så vi kan ta fler XP-oftare? Missions där man når olika nivåer men istället för 300 health / 6min så kan man nå 30 XP per hit..?

22 Sep 2013, 00:55

Jussi Jernkuuk wrote:
Grattis Valnad. :)

Med tanke på att inflationen när det gäller styrka, xp, rank o.s.v. verkar följa en geometrisk kurva, så förutspår jag att nästa milstolpe kommer att sättas vid level 1000. :P

Eftersom den enda bonusen av att ha mycket EXP är just Elite Citizen så överväger jag faktiskt att helt strunta i xp hädanefter och istället börja samla på mig en hög av guld och bara strida.

Går ju alltid att behålla bolagen men inte jobba i fler än fabrikerna + de rubber och deer som krävs för att slippa behöva köpa råvaror från marknaden.

Fördelen med att strunta i bolagen är att man inte behöver stanna i Polen. Nackdelen är att man inte drar in lite mycket cash och därmed, på sikt, gör en nettoförlust om man vill handla 10g/dag.

Misho wrote:
Ja stort grattis Valnad och det Jussi säger stämmer nog dessvärre. Romper har ju lvl 317 nu och med lite lvl inflation är han ju snart uppe i 1000.. bara 700 lvl (sjukt) kvar i så fall..

Hur ska admin då lösa det så vi kan ta fler XP-oftare? Missions där man når olika nivåer men istället för 300 health / 6min så kan man nå 30 XP per hit..?

Tackar :)

Vet faktiskt inte hur de kommer att lyckas med det, men jag tror mer på att det framöver blir allt mer energi till spelarna än att de ger olika aktiviteter mer exp reward. Det är ju därför jag såg min chans just med exp, för att det var så få som satsade på det eftersom enda bonusen var lvl 101 - vilket föreföll vara sjukt långt bort för 2 år sedan.

Det som förändrades och sabbade balansen var ju dels 2 x energy bars med konstanta reor och kanske ännu mer att man kunde arbeta i fler än ett bolag per dag, i kombination med att arbeta ger dubbelt så mycket exp/klick som att strida.

Vi får se om jag får rätt. Alla andra spel går ju ut på att suga fast spelarna med instant reward system. Ju mer energi, ju längre stannar spelarna per spelsession och ju mer kommer de "sugas" fast. När de väl är fast är nästa steg att eRep Labs blir bättre på att lägga till micro payments. De har ju redan börjat nalla lite på den kakan med det värdelösa 0.99 euro-erbjudandet för bazookas som kommer i samband med vissa tävlingar.

Mer energi kräver fetare servrar, vilket kräver mer cash. Mer energi leder till längre sessioner vilket gör det möjligt att få in mer cash via micro payments. Circle = closed.

22 Sep 2013, 01:09

Micro payments är dock komplicerat i ett sånt här spel, då det kräver ett smidigt betalsystem. Att köpa guld är lite för krångligt för att man ska göra det spontant i den utsträckning som behövs, men bättre system är svåra att fixa då de måste funka över hela världen. Det finns för mycket guld och valuta i omlopp i spelet för att verkligen tvinga fram köp, samtidigt som kostnaden är för hög för att locka fram de första köpen i många fall. Jag tror de behöver något roligare element för folk att lägga guld på, någonting som inte är så enkelspårigt som striderna.

En slumpfaktor i striderna tror jag skulle göra mycket, i synnerhet kombinerat med lite taktiker och större skillnader mellan vapnen.

22 Sep 2013, 01:34

Tänk om de skulle återinföra hälsan igen? De skulle kunna ersätta kakorna med healthpackets som boostar hälsan, men energin har man bara tillgänglig i begränsad mängd. Denna kan sedan fyllas på över tid som nu, fast gratis.

Hälsa skulle sedan kunna fästas vid mat och hälsopackets. Behåller de nuvarande energisystemet för maten kommer de fortfarande få sälja packets i rasande tempo.

Sedan skulle man kunna tänka sig att jobb och träning drainar energin också, på så sätt minskar man streeberfaktorn lite och det går inte att köpa sig förbi alla hinder längre. Det skulle balansera spelet mer.

22 Sep 2013, 01:38

Jussi Jernkuuk wrote:
Fast nu har ju en massa guld och valuta bytt ägare, så att många spelare är helt panka, återstår att se vilken effekt det får. Att de delade ut så många EB:s var lite förvånande, då man samtidigt fick så sjukt mycket mer energi, skulle tro att de flesta har sparat dem alla. Nästa mission blir säkert av typen där det krävs "a zillion kills". Jag har uppmanat folk att spara sina bazookas med tanke på det, men många har jagat merc medaljer i stället. Men det är ju inte fel med guld heller.

Ja någon lär ju sitta kidnappad igen och för att frita den och få +25 i styrka krävs det som sagt zillion kills. Om det är något man kommit ut med efter den här turneringen är det ju B&B dvs Bars och Bazookas så bring it on.

Valnad,

du kan köra på ett mellanting - även om det inte brukar vara så belönade i eRep - och lägga halva energin på företag och andra halvan på strida. Du fixar din dagliga EB samt att du kan strida i strider som du också får betalt i. Du skulle m.a.o. kunna strida hyfsat och ändå fortsätta bygga på din redan urstarka ekonomi.

Å andra sidan förstår jag om det kliar i fingrarna för lite tankning nu efter att ha gjort den resa du gjort och det är ju nu du har Max Hit övertaget. Om 6 mån är det många fler som är Elite.

22 Sep 2013, 14:28

Det handlar till 100% om att försöka förutse vad admins kommer att hitta på det närmaste halvåret. Vid jul är det alltid någon typ av turnering/tävling, så där lär det tillkomma lite extra rank och exp. Men i övrigt är det ju omöjligt att säga.

Om man gör av med 2000 energi per dag (vilket är 20h av dygnets energi under normala omständigheter) på att strida och har en _väldigt_ bra max hit på ~70k så kommer det ta nästan 1 år att gå från GoW*** till Titan. Märk väl att denna prestation tog SockerConny ~2 månader.

Spelet är just nu väldigt riggat till förmån för överdriven guldkonsumtion. Ingenting tyder på att detta kommer att förändras. Men om admins är smarta siktar de in sig på det Grodan var inne på: att skapa bonusar som spelarna anser vara "värda" att betala för. Jag kan komma på ett flertal sådana bonusar, som istället för att köpas för guld får köpas för euros, via gold & extras.

- Energy center
- Extra bonus på styrketräningen
- Träningskontrakten som numera betalas med gold
- Extra bonus på rank från krigandet
- Unika vapen som endast går att låsa upp genom att pröjsa euros

etc

Det är ingenting jag hoppas de gör, men ur ett ekonomiskt perspektiv tror jag de har potential att mjölka ut mer ur spelet på det sättet än vad de försöker göra med alla dessa turneringar.

22 Sep 2013, 14:57

Det e ju det som är så bra med erepublik att man kan få allt som alla andra kan få genom att spela spelet och inte måste betala riktiga pengar, det är derför jag fortfarande spelar och det är det som väger up allt negatift med erep enligt mig.

22 Sep 2013, 17:04

Valnad wrote:
Det handlar till 100% om att försöka förutse vad admins kommer att hitta på det närmaste halvåret. Vid jul är det alltid någon typ av turnering/tävling, så där lär det tillkomma lite extra rank och exp. Men i övrigt är det ju omöjligt att säga.

Om man gör av med 2000 energi per dag (vilket är 20h av dygnets energi under normala omständigheter) på att strida och har en _väldigt_ bra max hit på ~70k så kommer det ta nästan 1 år att gå från GoW*** till Titan. Märk väl att denna prestation tog SockerConny ~2 månader.

Spelet är just nu väldigt riggat till förmån för överdriven guldkonsumtion. Ingenting tyder på att detta kommer att förändras. Men om admins är smarta siktar de in sig på det Grodan var inne på: att skapa bonusar som spelarna anser vara "värda" att betala för. Jag kan komma på ett flertal sådana bonusar, som istället för att köpas för guld får köpas för euros, via gold & extras.

- Energy center
- Extra bonus på styrketräningen
- Träningskontrakten som numera betalas med gold
- Extra bonus på rank från krigandet
- Unika vapen som endast går att låsa upp genom att pröjsa euros

etc

Det är ingenting jag hoppas de gör, men ur ett ekonomiskt perspektiv tror jag de har potential att mjölka ut mer ur spelet på det sättet än vad de försöker göra med alla dessa turneringar.

Jag tror som rakarna att de fortsatt inte kommer ha en direktkoppling mellan VISA-kortet och in-game framgång utan det kommer gå att köpa guld eller sådant som praktiskt förenklar. T.ex storage och möjligen som du nämner Energy center.

Att influence går att ta ikapp vet alla redan. Det har spenderats säkert 10 000 guld på mitt konto från Rumänien, Grekland, Spanien, Norge osv för att tanka i diverse strider. Tidigare var det inte alls ovanligt att man fick 360 gold och order att strida upp allt. Sjuka summor med dagens mått.

Att hoppa från GoW*** till Titan kan också gå fort, jag var GoW** när denna turnering startade och hade den pågått en dag till hade jag garanterat varit Titan. Nu får jag stanna vid 950kk infl.

Jag har med andra ord gjort lika mycket 'damage' på en dryg vecka som jag totalt gjort på 5 års spelade. Och nej, jag har ju inte direkt legat på latsidan tidigare heller. Så ett klick idag är väl ungefär 10 000 ggr vad ett klick var i början av spelet. Det är också skillnad på 4 i styrka och 62 000 och Q3 vapen och Q7 vapen och Captains rank vs GoW*** osv osv...

22 Sep 2013, 17:59

lalalala

28 Sep 2013, 20:20
 [ 509 posts ]  Go to page Previous  1 ... 47, 48, 49, 50, 51  Next