Last visit was: less than a minute ago
It is currently 21 Oct 2017, 08:39

[ 9 posts ] 
(Köp guld eller) börja inte spela 
Author Message

Post Re: Köp guld eller börja inte spela
Jussi SD Jernkuuk wrote:
Folk som påstår att man kan jobba upp sig i spelet utan att köpa guld ljuger.

Det går möjligtvis att scamma till sig pengarna. Kanske rent av tigga ihop dem, men då får man vara jävligt skicklig.

14 Aug 2014, 00:58

Sen bygger det väl på att alla spelar lika mycket. Få spelar för fullt efter tre år. Kanske 2-klickar på sin höjd. Med regelbundna uppdrag minskar då också klyftan. (förutsatt att den äldre inte gör dem)

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

14 Aug 2014, 09:37

Jag håller med. Men då utgår du från att spelet enbart handlar om din styrka. Som jag ser det finns det en massa andra aspekter som gör spelupplevelsen större. Jag tror att om vi kommer från det klassiska "kolla din lvl"-tänk och hittar former för att spelet är kul och meningsfullt utan att man måste jaga styrka som enda uppgift, så tror jag att spelet kommer i en annan dager.

Tänk att ha 30 "lågstrenght"-folk som gör spelet mer intressant kanske i politikens korridorer jämfört med 1 "strenghtjagare" som inte syns och snart antagligen slutar spela. För de du pratar om har någon gång varit aktiva på andra plan än på slagfältet.

- Former MoFA of eSweden

14 Aug 2014, 10:15

Förlåt, jag håller med. Det är inte "massa". Den ekonomiska modulen är stängd därmed försvann en stor kaka.

Och jag håller med, admin jobbar inte för spelupplevelsen längre som de kanske gjorde förr. Vissa småförändringar men inget av dignitet. Jag misstänker att plånbörsarna från deras största investerande spelare får styra. Så hade jag kanske också gjort...

Det känns egentligen tråkigt att de saker vi försöker göra för att förbättra spelet hamnar på en metanivå. Det borde vara mer 50/50 tycker jag.

- Former MoFA of eSweden

14 Aug 2014, 10:52

Jag skickade förresten en ticket om att jag hade ett gäng som kunde ta fram en eRep-app väldigt billigt. och bra. Jag antar att det inte var intressant.

Nej, utvecklarna håller nog på att skjuta sig själv i foten. När andra spel följer utvecklingen så är det tydligt att eRep just nu inte gör det.

- Former MoFA of eSweden

14 Aug 2014, 12:46
President

Jag håller inte helt med. Som ny spelare tävlar man inte mot de med 90 k styrka utan mot de i sin egen division. En ny spelare ska satsa på att bli bland de starkaste i div. 1 och plocka BHs. Men även detta tar lång tid och kostar mycket guld.

Skulle vara trevligt om admins gjorde något för att minska klyftan just när det gäller styrka mellan nya och gamla spelare.

14 Aug 2014, 19:14

Du är medveten att där finns spelare med 60k+ styrka i division 1? Ska berätta för er att det är ett jävla jobb att möta sig med någon som har bättre military rank än mig fast vi har samma styrka, förlorade mot en som slog 9 slag och jag 60.. Många med 49-50k styrka driver runt i div1 och snor BHs från mig konstant (kommer den sista minuten och slår några slag). Mötte en härom dagen som slog 280 slag för att göra 300k mer skada än mig.. snäll som jag va lät jag hen ta BHn.

Jag som tränat i åtta månader och missat ca 5 dagar och slagit ett par gånger med bazookas, har en chans med 30k styrka. Men om man har ca 20k styrka kan jag inte ens rekommendera att göra ett försök på BH för någon lär plocka den. Hur ska man få ihop till träningsläger om man inte ens kan få en BH? Förr kunde man smälla två raketer och få en BH, nu gör det inte ens skillnad.

Kan också lägga till jag inte spenderat en krona på spelet.

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

14 Aug 2014, 19:59
President

FuzzX wrote:
Du är medveten att där finns spelare med 60k+ styrka i division 1? Ska berätta för er att det är ett jävla jobb att möta sig med någon som har bättre military rank än mig fast vi har samma styrka, förlorade mot en som slog 9 slag och jag 60.. Många med 49-50k styrka driver runt i div1 och snor BHs från mig konstant (kommer den sista minuten och slår några slag). Mötte en härom dagen som slog 280 slag för att göra 300k mer skada än mig.. snäll som jag va lät jag hen ta BHn.

Jag som tränat i åtta månader och missat ca 5 dagar och slagit ett par gånger med bazookas, har en chans med 30k styrka. Men om man har ca 20k styrka kan jag inte ens rekommendera att göra ett försök på BH för någon lär plocka den. Hur ska man få ihop till träningsläger om man inte ens kan få en BH? Förr kunde man smälla två raketer och få en BH, nu gör det inte ens skillnad.

Kan också lägga till jag inte spenderat en krona på spelet.

Verkar av någon anledning finnas fler BH-jägare i division 1 än 2. Har själv inga problem att få billiga BHs i många svenska strider i div. 2. Krävs ibland endast ca 3 miljoner influence för BH i div. 2, vilket inte är särskilt mycket för nästan alla där, förutom för alla muppar som slår bokstavligen så mycket de kan och har 20 k styrka när de lämnar div. 2.

Finns förövrigt några andra medaljer man kan jaga t.ex FF och TP.

14 Aug 2014, 20:43

Påbörjade ett helt A4 men skippa det för jag orkar egentligen inte. Rent tekniskt lär de hamna i en högre div med låg military rank och styrka om de ska jaga medaljer. TP kommer man inte långt på och FF är dyrt rent XP mässigt. Gick nyligen på det själv får min sjätte ikväll och därmed levlat från 25-28 på mindre än en månad.

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

14 Aug 2014, 21:41
 [ 9 posts ]