Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:36

[ 12 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Nybörjare - Nästa steg? 
Author Message

Post Nybörjare - Nästa steg?
Hej,

jag har börjat spela lite igen efter ca 2 år iväg från spelet. Spelede dock bara någon vecka då så är så gott som ny på allt.
Jag har nu nått lvl 20 fått ihop lite pengar och guld och börjar fundera lite på vad man ska göra utav dem. Vilka alternativ finns? Jag är intresserad av företagande men har lite svårt att förstå vilken av fabrikerna alt "farm eller mine" som passar bäst i början? Behövs mkt startkapital? Finns det andra drivskostnader än lön och inköp?
Detta är mina främsta frågor just nu men om någon har något annat tips för en spelare i min position tar jag tacksamt emot det också ;)

Med vänlig hälsning, Hio

07 Mar 2014, 18:44

Post Re: Nybörjare - Nästa steg?
Roligt å se någon som är intresserad utav ekonomi modulen :)

Grejen är att så som ekonomi modulen funkar i dags läget så gäller det å ha mycket tålamod men det kommer löna sig i slutändan för då vet du att du kommer ha en säker inkomst.

Det bästa man kan göra som nybörjare är att investera i Råvaror fabriker. det ger inte så mycket pengar, det ger säkra pengar. Det vill säga att det är otroligt svårt och gå minus med ett råvaro företag (ifall man endast jobbar själv i det).

Det finns två typer utav Råvaror mat och vapen. historien visar att vapen råvaror har varit det bäst. det har ledat längst och leder fortfarande priset gemfört med mat så kör på Vapen råvaror.

sedan kommer vi till frågan vilken vapen råvaro företag ska du köpa? det finns 5st företag men det är egentligen bara 2 som du ska fundera på. Aluminium eller Rubber. För att kunna bestämma vilken som passar din spel stil mest så måste du fråga dig själv vad du tycker är viktigast. du kan antingen köpa 3st Aluminium och producera mera vapen råvaror än vad du kan göra i ett Rubber, för samma pengar. men köper du en Rubber kommer du ha 20 mer energi å göra annat för. så det är helt upp till dig hur du vill göra :)

hoppas du orkar läsa all text och jag inte förvirrade dig. bara skriva fler frågor ifall det var något du inte förstod eller du har fler frågor :P

07 Mar 2014, 19:03

Tack,

Det ger lite mer klarhet i det hela,
Just nu har jag ingen mer fråga men kommer med största sannolikhet behöva fråga något senare så hjälpen uppskattas :)

07 Mar 2014, 20:17

Köp inte förren det är rea!!! Kommer då och då. Du kommer ångra dig när det blir rea annars, vet ;)

07 Mar 2014, 22:34

ok :)

08 Mar 2014, 10:53

någon som vet när förra Råvaro företags rea var? dem är inte alls lika vanliga som andra reor och kan bli en lång rea. Men mest troligt så brukar det ju bli rea när man precis har köpt det för ordinarie pris xD

08 Mar 2014, 11:24

Håller med om att det smartaste är att vänta till rea om man ska köpa men tror man inte att det blir någon rea så håller jag inte med att man inte borde köpa. man ökar ju trots allt sin dagliga inkomst med några sek :)

sedan att det tar en orimlig tid å få tillbaka sin investering håller jag fullt med om.

08 Mar 2014, 11:39

Håller helt med. man ska ha roligt när man spelar annars kan man lika gärna göra något annat. dock så skiljer sig skoj från person till person.

08 Mar 2014, 11:55

Fanns det någon här med bra minne? Det var ju rea för nästan en månad sen på uppgraderingar av träningsstationer och(?) företagsuppgraderingar av mat & vapen enbart om jag minns rätt. Uppgraderade mitt då nämligen :P

Är detta engångsföreteelse, en gång per år, kvartal eller månad? Vad träffar närmast?

Nu har de ju 50% bonus i guld så man får 450 istället för 300 guld för 867kr eller vad det är.

Vilka fler olika "rea" finns? Känns som den rean med uppgraderingarna är klart bästa iaf.. dyker ju upp olika "packs" ibland också vilket kanske är en gång per månad också eftersom det känns som det är vanligare likt guldbonus-rea.

20 Mar 2014, 17:53

dem brukar komma upp lite då och då, typ varje månad kanske varannan typ.

sedan finns det ju tränings kontrakt, bars rea, och kanske den mest sällsynta RW rea. dock bara kommit två gånger och då har det varit under speciella omständigheter. ifall jag inte miss minner mig :)

20 Mar 2014, 19:23
 [ 12 posts ]  Go to page 1, 2  Next