Last visit was: less than a minute ago
It is currently 21 Oct 2017, 08:36

[ 15 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Läget, politiken och framtiden. 
Author Message

Post Re: Läget, politiken och framtiden.
Jag tror att färger blir komplicerat. Ska itfolk få en egen färg? Och om dennes verksamhet blir under presidenten, då byts den? Njae...

Ett alternativ är om Presidenten samtycker med riksdagen (som vi diskuterar lite just nu) och utser denne till MoDA i sin regering. Men då blir det kanske otydligt. Jag vet inte. Jag säger att vi låter färgen vara som den är. Lite grå och halvmysig sådär... Men vi kan mata honom med kakor!

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

25 Feb 2014, 22:59

Känns inte som att färgerna är det vi behöver lägga fokus på överhuvudtaget. Nu fick itfolk en svag nyans av brunt (en av De Fyra) som en liten fingervisning om att det är en särskild roll. Håller han (eller hans efterträdare framöver) andra politiska ämbeten står det fritt att välja annan default group och därmed annan färg.

Huvudsaken är att allting är uppstartat och det finns inga som helst fler hinder för verksamheten att kicka igång omedelbart. Den dagen Riksdagen kan enas om ett annat namn byter vi ut det direkt.

26 Feb 2014, 09:11

dock tycker jag att vi ska prata om detta några månader innan vi gör något mer i denna onanmn bara organisation :P

ne skoja tycker också att chefen ska ha en egen färg så hen får känna sig lite viktig och sticka ut. bra gjort.

26 Feb 2014, 19:31

Valnad wrote:
Känns inte som att färgerna är det vi behöver lägga fokus på överhuvudtaget. Nu fick itfolk en svag nyans av brunt (en av De Fyra) som en liten fingervisning om att det är en särskild roll. Håller han (eller hans efterträdare framöver) andra politiska ämbeten står det fritt att välja annan default group och därmed annan färg.

Huvudsaken är att allting är uppstartat och det finns inga som helst fler hinder för verksamheten att kicka igång omedelbart. Den dagen Riksdagen kan enas om ett annat namn byter vi ut det direkt.

Något novis här.
Hur lägger jag till andra medlemmar till gruppen?

01 Mar 2014, 22:49

rakarna wrote:
dock tycker jag att vi ska prata om detta några månader innan vi gör något mer i denna onanmn bara organisation :P

ne skoja tycker också att chefen ska ha en egen färg så hen får känna sig lite viktig och sticka ut. bra gjort.

Tack, problem löst!

01 Mar 2014, 23:07
 [ 15 posts ]  Go to page Previous  1, 2