Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:37

[ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Läget, politiken och framtiden. 
Author Message

Post Läget, politiken och framtiden.
Nybörjarpolitiken, läget och framtiden

Hear ye, hear ye!

Jag valde namnet "nybörjarpolitiken" till trådens topic. Det kanske kunnats tänka att det skulle vara ett lätt namn att döpa en tråd till - men det har visat sig att många motsättningar finns i landet. Det konstiga här är att vi alla - vill jag tro iallfall - vill samma sak. Vi vill väl ha spelet aktivt?

Namnet på ett verk, en organisation, en ja - vad fan du vill - kan heta vad som helst. Jag skulle gladeligen släppa artiklar, tävlingar - vad som helst i namnet "icke-namngivna-vi-vill-framåt-organisationen". Det hela handlar inte om något politiskt. Det handlar om oss, det handlar om överlevnad. Vad det inte ska handla om är avsättande av presidenter - osämja och slagsmål. Nej!

Vi vill vara sams, vi vill ju driva detta framåt. Vi vill ju ta över världen? Just det är det viktigaste.
Vi är det lilla landet eSverige mot den stora världen. Vi har visat oss stora förut och vi kan göra det igen. Det största hotet mot oss är oss själva och denna osämjan vi har. Drar vi mer tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer.

Vår president, neppons - som många tvivlar på tycker jag vi ska ställa oss bakom. Han har definitivt visat på viljan till förbättring - jag tror inte det är alltid så lätt att just förändra allt i en handvändning. Men jag litar på att neppons faktiskt alltid velat väl.

När det kommer till diskussionen om vår nybörjarpolitik ser jag bara ett haveri.
Nybörjarpolitiken kan heta vad som helst, den kan så mycket väl heta just 'nybörjarpolitik' det tokiga är väl att vi sätter oss emot varandra i just något som vi borde ena oss i? Framtiden!

24 Feb 2014, 00:07

Post Re: Läget, politiken och framtiden.
http://www.erepublik.com/en/article/sna ... 97940/1/20

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

24 Feb 2014, 01:17

Dalze wrote:
http://www.erepublik.com/en/article/snabbguide-hur-du-tar-ouml-ver-v-auml-rlden--1197940/1/20

Läcker artikel!
Jag vet dock inte riktigt hur jag ska tolka vad i artikeln du vill ha sagt mot eller för mitt inlägg?

24 Feb 2014, 01:27

itfolk wrote:
Namnet på ett verk, en organisation, en ja - vad fan du vill - kan heta vad som helst. Jag skulle gladeligen släppa artiklar, tävlingar - vad som helst i namnet "icke-namngivna-vi-vill-framåt-organisationen". Det hela handlar inte om något politiskt. Det handlar om oss, det handlar om överlevnad. Vad det inte ska handla om är avsättande av presidenter - osämja och slagsmål. Nej!

viewforum.php?f=577

Gav dig gruppledarstatus och ett privat underforum.

itfolk wrote:
Vi vill vara sams, vi vill ju driva detta framåt. Vi vill ju ta över världen? Just det är det viktigaste.

På det temat efterlyser jag min sidekick. Alla de andra baserna är "covered", så att säga. Men det känns lite tråkigt att vara sin egen Mini-Me. Både visuellt och mentalt.

24 Feb 2014, 13:40

Spoiler:
itfolk wrote:
Dalze wrote:
http://www.erepublik.com/en/article/snabbguide-hur-du-tar-ouml-ver-v-auml-rlden--1197940/1/20

Läcker artikel!
Jag vet dock inte riktigt hur jag ska tolka vad i artikeln du vill ha sagt mot eller för mitt inlägg?

Inlägget var varken för eller emot, jag bara gav dig lösningen på hur vi kan ta över världen, nu när du ändå nämnde det.

Men jag håller med, united we stand nomather what our freakin' name is dog. AIGHT! (Japp, jag kan vara rätt bad ass street)

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

24 Feb 2014, 16:59

egen forumsdel + egen färg . fan itfolk du börjar komma up här i världen ;)

men åter på ämnet så är det alla gånger bättre å va fler än en.

24 Feb 2014, 18:59

Valnad wrote:
itfolk wrote:

http://erepublik.se/viewforum.php?f=577

Gav dig gruppledarstatus och ett privat underforum.

itfolk wrote:

På det temat efterlyser jag min sidekick. Alla de andra baserna är "covered", så att säga. Men det känns lite tråkigt att vara sin egen Mini-Me. Både visuellt och mentalt.

Darth baby! :lol:
Tack så mycket. Nu har vi iallafall ett hus att bo i, sen gäller det förstås att förstå sig på huset också.

24 Feb 2014, 22:36

rakarna wrote:
egen forumsdel + egen färg . fan itfolk du börjar komma up här i världen ;)

men åter på ämnet så är det alla gånger bättre å va fler än en.

Hela gruppen som är "private" är till itfolks förfogande. Han kan som gruppledare kasta in och ut folk i gruppen enligt vad det nu är för överenskommelse som gäller (är inte helt uppdaterad på vad Riksdagen har beslutet).

Sedan är den andra delen helt publik. Kanske vore det bättre att låta Nybörjare vara den delen där de publika diskussionerna/trådarna ligger, men jag tolkade det som att Riksdagen ville ha ett eget forum i varje fall tills vidare? I annat fall går det givetvis att justera.

Färgen är lite snårigare... alla tydliga färger är redan tagna. Men alla som är medlem i private-gruppen kan själva välja om de vill ha den färgen eller någon som tillhör andra grupper man är medlem i.

25 Feb 2014, 10:40

Jo kommer ihåg att jag fick sätta på riksdagsfärgen själv när vi hade lite problem med talmanen osv.

men då kommer vi tillfrågan vad är bäst om man t.ex. är med i riksdagen och är med i itfolks squad. vore ju roligt å ha hans färger dock kan det ju skapa missförstånd för folk inte tror att man är med i riksdagen. kanske man kan få en 50% 50% färg ena halvan blå andra halvan svart? :)

25 Feb 2014, 15:26

rakarna wrote:
men då kommer vi tillfrågan vad är bäst om man t.ex. är med i riksdagen och är med i itfolks squad. vore ju roligt å ha hans färger dock kan det ju skapa missförstånd för folk inte tror att man är med i riksdagen. kanske man kan få en 50% 50% färg ena halvan blå andra halvan svart? :)

Det är ju i slutändan upp till den enskilde användaren vilken grupp man väljer som "default".

Ser man endast till forumhierarkin är färgerna:

1. Admin, global mod, president, talman
  2. Regeringen
  3. Riksdagen

Den första gruppen kan omöjligt tillhöra mer än sin egen grupp. Admins och mods får inte vara så politiskt involverade att de är president eller talman. Medlemmar ur första gruppen kan även tillhöra andra och tredje gruppen.

Den andra gruppen har tillgång till Riksdagen, men även Regeringen. Medlemmar ur andra gruppen kan tillhöra andra och tredje, men inte första gruppen.

Med den logiken skulle itfolks grupp förmodligen kvala in någonstans mellan Regeringen och Riksdagen. Men å andra sidan har ju Riksdagen ansvaret för att projektet, så det skulle även kunna stå under Riksdagen.

25 Feb 2014, 21:54
 [ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next