Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Oct 2017, 00:51

[ 4 posts ] 
Forumdel för riksdagens nybörjarprojekt 
Author Message

Post Forumdel för riksdagens nybörjarprojekt
Hear ye, hear ye!

Riksdagen har beslutat att ta över en del av ansvaret för nybörjarpolitiken från regeringen.
Riksdagens projekt kommer bedriva rekrytering och skojigheter.

I projektet skulle det förstås vara toppen att ha ett ställe att samlas kring, diskutera och organisera. Själv tycker jag att forumet är det mest lämpliga stället för detta.
Jag skulle tro att det finns flertalet arkiverade forumdelar för just denna typ av aktivitet?
Några av er veteraner kanske känner till en sådan forumdel? Vore toppen om en sådan kunde öppnas och göras tillgänglig för alla igen.

Om det mot förmodan inte finns föreslår jag att vi öppnar upp en forumdel tillägnad detta.
I forumet tänker jag mig att vi ska diskutera projekt, bedriva en del av skojigheterna och allt annat som kan höra därtill.

Alternativet är förstås att alla dessa trådar hamnar rakt i forumdelen 'nybörjare'.

13 Feb 2014, 12:33

Post Re: Forumdel för riksdagens nybörjarprojekt
Forumdelar tenderar att bli väldigt inaktiva när eldsjälarna försvinner, varpå de faller i glömska.

Som admin skulle jag föredra om vi gjorde nybörjardelen aktuell med nytt innehåll och kanske hellre skapar ett arkiv för det som inte längre är aktuellt. Det behöver ju inte heta just "Arkiv", det kan heta vad som helst. "Gamla trådar", "Kompisar från förr", "Det som skrevs på tiden innan våra presidenter hette Jernkuuk och Klitoris".

13 Feb 2014, 15:55

Men jag kanske kanske är lite trög nu men visst menar du "UV" eller inrikesdepartimentet eller vad nu namnet blir? :)

eller är det något annat du pratar om?

13 Feb 2014, 17:09

rakarna wrote:
Men jag kanske kanske är lite trög nu men visst menar du "UV" eller inrikesdepartimentet eller vad nu namnet blir? :)

eller är det något annat du pratar om?

Det är precis det jag menar.
Namnet är väl uppe för votering just nu, saknar min riksdagsfärg måste jag säga.

OT:
Då slänger vi trådarna under nybörjare sålänge och ser åt vilket håll saker å ting utvecklar sig.

13 Feb 2014, 18:36
 [ 4 posts ]