Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Oct 2017, 00:50

[ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Presentera er - Gammal som ny! 
Author Message

Post Re: Presentera er - Gammal som ny!
Sipphon, vilka eSporter?

27 Jan 2014, 19:28

Jag bor i Malmö, läser till röntgensjuksköterska. Är i början av min utbildning och har haft diverse ströjobb på restuaranger och pubar som serveringspersonal.
Har tidigare haft storslagna drömmar om att bli en ny Cornelis Vreeswijk, fast en skånsk motsvarighet som inte spelar gitarr och sjunger utan mest sitter på något hotell på landsbygden och krökar. Vi får se hur det går med de drömmarna.

Annars kan jag tänka mig att lifta i Mexiko och den amerikanska södern. Bli en luffare, fast inte den moderne luffaren utan mer en sådan som går att finna i Harry Martinsons "Vägen till Klockrike".

27 Jan 2014, 22:20

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag är väldigt ny på spelet!

Det är väldigt överväldigande med alla funktioner då jag precis startade mitt acc så tar gärna emot tips och råd!
Jag är 20 år och läser arkitektur i Lund, började spela för att bli stimulerad av saker som inte tillhör skolan. Spelar mycket musik utanför spelen och har stora förhoppningar om att bli den första diktatorn över Imperiet Skåne.

27 Jan 2014, 22:22

A.L.D wrote:
Sipphon, vilka eSporter?

Kollar på dem flesta stora, men följer mest aktivt allt inom league of legends. Men försöker följa NiP i CS så mycket jag hinner med också. Spelar själv en del "LoL".

Antar att E-sport intresserar dig med då A.L.D?

29 Jan 2014, 18:00

Jag hör till en av de äldre (oldfagsen) här inne, sett till mitt e-liv. Reggade mig redan 2008, hur och varför kommer jag inte ihåg men tröttnade förmodligen rejält på Travian eller nått liknande skitspel vid denna tidpunkt.

Bor i vackra Värmland.

Last edited by Pontus von Pluring on 14 Aug 2014, 14:09, edited 1 time in total.

31 Jan 2014, 17:40

Tja.
Vad skall man säga?
Tvångsrekryterad familjemedlem till en mer erfaren spelare (wheel1), är nog en ganska talande beskrivning.. ;)
Men det verkar ju ganska kul, så jag fortsätter nog.

/Thor

08 Feb 2014, 19:54

Hi all,

My name is Locutus (Marcus) and I´ve been playing this dreadful game since August 2008. I´m a RL Swede, living just outside of Stockholm but I´m writing in English because I know there will be more English speaking persons here soon. I was eBorn in eSweden but I choose to move to eSouth Africa as most of my RL friends were residing there.

Anyhow, I´ve traveled most of the eWorld and I´ve held many different citizenships. The reason I´ve decided to move home is because I got really tired of the last six months constant PTO attempt on eSA. This month they finally got Congress majority and fucked up the economy, big time.

There will be a few others coming aswell, as stated above they don´t all speak Swedish but I´ve been told it´s ok. eSweden and eSouth Africa has old ties, a few years ago a large group of eSwedes moved to eSA to help out, among them was names like Sizzla, Bic deVille, Larm and many others. I´m sure you will make us feel just as welcome here as they were in eSA.

If you have any questions regarding the people moving here or anything else please feel free to ask, we´re all seriously fucked up individuals but we all love to hate this game. I will do my utmost for eSweden, even fight alongside some of eSA:s enemies. I´m in this with all of my heart.

/Locutus
http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/838072

31 Mar 2014, 11:18

Hi everyone S.N.A.F.U reporting in. I will pick up Locutus example and do this in english for the same reason. I was eBorn 2010 in eEsp and am now neck deep in the putrid swamp of eRepublik. After a short while I moved to eSa to join Locutus, Rico and some other friends. RL I am 37 years old working in the security sector born and raised in Sweden. If you didn't know Snafu is short for Situation normal: All fucked up which pretty much sums it up.

UNDAN ELLER OMKULL!

31 Mar 2014, 20:47

Hej, jag skriver på Svenska då det egentligen inte finns någon riktigt engelsktalande och Stente förstår svenskan. (Vi har såklart Cmurgh också)

Nåväl, Dalze. Den drygaste byråkraten på denna sidan halvklotet. Har varit det mesta man kan vara utom troll. Jag har antagligen trampat alldeles för många på tårna även om jag försöker vara respektfull. Jag är antagligen eSveriges bästa på att skriva wall-of-texts. Det är en blandning av bekräftelsebehov, dålig uppfostran och AD/HD skulle jag tro. Ja, och att mina åsikter är de mest fantastiska man kan tänka sig såklart.

Jag värnar om rekrytering och aktivitet. Jag anser att fler spelare som tillsammans är väldigt aktiva gör att spelet blir både roligare och bättre för eSverige. Jag tror också på idén att vi själva väljer hur vi ska nyttja de spelmekanismer som finns på .com. Låt oss styra spelet, inte tvärtom. Annars skulle vi alla kunna vara 2-klickare, men jag ser den sociala aspekten som en stor framgångsfaktor.

Jag vill varna alla för Neppons, eller Wolf Heinrich von Helldorf som han heter idag. Han är en lömsk jävel! ;)

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

14 Aug 2014, 09:57

Snabba versionen. Jag har spelat sen sommaren 2009, hittade hit genom Fragzone (FZ.se) då jag klickade på Icehackers ref länk. Skötte mig själv och tvåklickade mest mina första år. Var först när SOG rekryterade mig och lovade guld och gröna skogar som jag blev mer aktiv i den Svenska eRep communityn. Har uppnått allt jag vill uppnå med eRep och är mest kvar för att se hur allt slutar. Min framtid som jag ser den just nu är att jobba mer i bakgrunden med framtida presidenter. IRL så är jag nattjobbande boendestödjare i socialpsykiatrin, så eRep passar bra som tidsfördriv lugna nätter på jobbet. Mest givande är alla nyvunna IRL vänner jag hittade i SOG som SockerConny och Greve Frog som man kan sitta i timmar och snacka med på Skype.

15 Aug 2014, 20:53
 [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next