Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:39

[ 22 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Presentera er - Gammal som ny! 
Author Message

Post Presentera er - Gammal som ny!
Vet inte om det redan finns en sådan här tråd, men tänkte det kunde vara kul att få bilder av vilka det är som redan spelar detta spel och vilka ni nya spelare är och hur ni hittade hit.

Som trådstartare antar jag att jag får börja :)

Jag nickar Wolf Heinrich von Helldorf i erepublik och började spela 2007, de tre första åren så nickade jag dock neppons (ett konto som sedan blev bannat). Eftersom jag är en av de varit med längst i eSverige så har jag upplevt det mesta i spelet och alla de förändringar som admins har gjort genom åren både på gott och ont.

Irl är jag en kille på 25 år som bor i gamla stan i Stockholm. Jag jobbar som Servitör just nu, har tidigare jobbat som flyvärd(inna) och tanken är att jag senare i höst ska börja plugga. På fritiden älskar jag att kolla på fotboll, där mitt lag är Djurgården. Jag brukar också lira diverse spel och supa med polarna så fort jag får chansen.

Jag hittade till erepublik genom flashbacktråden https://www.flashback.org/t583574 back in the days.

Alla gamla vet förmodligen redan vem jag är och vad jag har ställt till med under min tid här :) Men alla ni nya, ni behöver absolut inte vara rädda för att fråga mig om något. Jag vill hjälpa alla att få en bra start på er tid här i spelet. Ni hittar mig i stort sett dagligen på sveriges irc-kanal #eSweden som ni kommer till om ni klickar på "IRC"- knappen i menyn ovanför er här på forumet! På irc nickar jag fortfarande neppons.

Mvh // Wolf Heinrich von Helldorf aka neppons

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

24 Jan 2014, 21:54

Post Re: Presentera er - Gammal som ny!
Efter några års uppehåll av spel så ville jag hitta något givande, åtminstone idén av ett evighetsspel med lite trevliga inriktningar. Kom på att jag flera år tidigare hittat ett sådant spel men hade inte tålamodet eller tid. Tog mig en vecka av konstant letande där jag sökte på massa konstiga grejer som "geopolitical game" till "real life game" men fan ta mig hitta jag hit, det såg däremot inte lika dant ut som 2008 när jag skapa min första karaktär. Spelade ett par minuter den dagen 2008 och brände upp allt jag hade på de minuterna och kom aldrig tillbaka, eller jo, nu ja.

Irl är jag 22 år och bor söder om Malmö i Sveriges mest attraktiva provins Skåne. Jag pluggar kvällskurser och säljer korv på fritiden, ni får tolka det hur ni vill. Jag har inga vänner så brukar hänga på biblioteket och ragga samtidigt som jag hänger på irc då man får tillgång till en dator och internet där.

mvh // fuzzX aka Fuzz

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

24 Jan 2014, 23:19

Hej!
Jag har spelat sen 2008. Spelet var mycket bättre förr och det senaste tre åren har jag endast fortsatt spela i hopp om att de ska fixa ekonomimodulen. Jag älskade att tjäna pengar på arbetarnas blod, svett och tårar till en svältlön. Hatar WAM, att de ger bort företag till alla samt all jävla healt man får! Det var bättre när man kunde äta en gång per dag! Älskar kapitalism när det är jag som tjänar pengar på er.
Jag partiledare i Gamlingarna vilket är "partiet för de som är gamla och lata". Citat från vår grundare Kape. Rollen som partiledare passar mig då jag är gammal och lat, och Gamlingarna är partiet för de gamla och lata.

Irl är jag 26, norrlänning, bakis, optimist, badkruka, civilingenjör, bäst och halvfinsk. När jag inte är bakis jobbar jag med mark och planering på kommunen, dvs. fikar upp skattebetalarnas pengar hela dagarna.
Gillar strategispel, speciellt Paradox strategispel så som Europa Universalis och Crusader Kings.

25 Jan 2014, 12:19

Jag började spela i november 2007, då nickade jag Hixaren och drev bl.a. Flashback Food som växte till ett av landets största företag. Jag la ner spelet i oktober 2009. Jag kom tillbaka 2011 och spelade tills jag blev bannad, då lade jag ner igen och kom tillbaka med nytt acc november 2012 och har sedan dess suttit i kongressen tre gånger och varit vice mofa en gång. Februari blir nog det fjärde mandatet i kongressen på det "nya" accet.

Jag kom nyligen upp i div 4 och försöker nu kriga så mycket det går, men ligger lite i lä gentemot de andra i div 4. Jag har ändan sen jag kom tillbaka varit med i FBS och MUn Asgad Vikings.

IRL är jag 23 år och bor i Lund där jag pluggar lite strökurser. Läser för närvarande arbetsrätt på distans. Nästa termin är tanken att jag ska börja på fastighetsföretagande i Malmö.
När jag inte pluggar så jobbar jag mycket på Blekingska nationen där jag bossar över våra bostäder och hänger ibland på fel sida baren. På fritiden dricker jag öl, gin och punch i inte alls särskilt moderata mängder. Jag kollar också mycket på allsvensk fotboll (Hejja HBK!) och en del film blir det också. Annars så försöker jag komma iväg på dykning ibland och någon gång emellan åt så pangar jag några lerduvor :)

Image
Image

25 Jan 2014, 21:23

Hej hej!
Jag heter OmpaLompa här i spelet och det kommer sig av att mina 3 barn kollade på Kalle och chokladfabriken (den med Johnny Depp) i tid och otid.....barn har ju en förmåga att kolla på samma film i evigheter :P I vilket fall så sjöng och dansade Ompalompierna för full hals just vid det tillfället så jag skrev det mest i ilska. Sedan dess har det fått vara kvar. Jag har även haft samma avatar hela tiden med undantag för några smärre förändringar när jag var med i SOG och NB.
Jag är snart 41 år och tillhör väl den äldre skaran i detta spel misstänker jag.....det finns ju några som är betydligt äldre tex Lapp3n, SockerConny och Izzeee så jämfört med dessa herrar är man ju rena ungdomen :P
Just nu jobbar jag som integrationsvägledare på ett HVB hem för ensamkommande flyktingbarn och det stortrivs jag med. Jag bor i Gävle, gillar fotboll främst engelsk där favoritlaget är Newcastle och jag har varit dit några ggr och kollat live. Fiske har varit en stor passion men sedan första barnet kom 2002 har det tyvärr blivit mindre och mindre av det.
Jag spelar inte så mycket andra spel, men körde Diablo 3 rätt intensivt när det släpptes. En del Fotball Manager har det oxå blivit i perioder.

Jag väntar fortfarande på att bli aktiv i IRC, men det går lite trögt och jag har väl lyckats logga in ett par ggr som hastigast sedan juni 2011 när jag började. Nu är jag lite intresserad av att gå med i Jussis Skypegrupp men jag väntar på rätt tillfälle. Det är svårt att hinna med när man har sambo och 3 barn som kräver tid när man inte är upptagen av jobb.

Jag hoppas också på att få tid att komma på en IRL träff någon gång. Jag var med som hastigast när SOG killarna skulle åka norröver och mellanlandade i Gävle, det var riktigt skoj att få ett ansikte på flera nick. Men det krävs nog att det blir en träff i Gävle med omnejd för att det ska bli av. Men om det ska hända måste jag kanske ordna en själv och då blir det väl bara Lejman som dyker upp :D

Jag har varit nära att lägga av några ggr med eRep och senast var det riktigt nära faktiskt och hade inte Maze dragit igång ett projekt om att slå ihop olika MUs så hade det nog blivit så. Nu fick jag en liten nytändning och spelar vidare ett tag till, dock kommer jag nog inte att tanka lika intensivt som jag gjorde ett tag.

Ha de
/OL

26 Jan 2014, 02:09

Själv är man en kille på 21 somrar som drömmer våta drömmar varje natt att köpa fastigheter och sakta men säkert bygga sitt fastighets imperium. lite som erep gäller å ha tålamod ;)

annars jobbar jag som snickare just nu har tidigare jobbat på faktura avdelningen på ett stort internet leverantör företag och även som försäljare på den lokala tidningen. fast nu som sagt är jag snickare fast jag är utbildad gymnasium ekonom. och ja gymnasium ekonomer är inte värd nått på arbetsmarknaden ;P

Sedan mitt erepliv är inriktat på ekonomi modulen och den är ju skadeskuten sedan länge men jag är väl lite som franXter hoppas på en ljusare framtid. Trots att jag spelade mycket spel som yngre (Diablo 2 LoD, Leuge of Legends, och diverse Browser spel och andra spel) så spelar jag inget nu förutom Erep och såklart lite Mount and blade fast det går i vågor. och min plan är att när erep inte längre blir spelbart så skall jag sluta helt med datorspel (förutom lite mount and blade ofc :P ). så på sätt och viss så ser jag fram imot den dagen med på glädje och vemod. för det är ju ett riktigt bra tids för drive att logga in och läsa er eller mindre skumma artiklar :)

ännu way hoppas att fler delar med sig av sitt liv så blir det ännu roligare! :D

26 Jan 2014, 11:55

Hej.

Heter Osten73 i spelet vilket kommer sig av att jag kallas Osten, inte mycket roligare än så.
73 innebär att jag är född 73 vilket antagligen gör mig till en av de äldre här.

Jag är dock i eRepublikålder ett barn jämfört med de flesta här då jag började någon gång i november 2013. Hittade hit genom flashbacktråden. Jag vet inte om jag har så många mål med spelet annat än att hjälpa till där det kan behövas. Just nu är jag mest rädd för att slå för mycket så att jag hamnar i en ny division.

Jag är generellt sett dålig på att gå in på IRC, Skype eller liknande saker, mest för att jag inte har så mycket att tillföra.

I det verkliga Sverige bor jag i Stockholm (Örebroare i landsflykt). Jag jobbar som webbutvecklare inom Business Intelligence sedan ungefär 8 år tillbaka vilket är ungefär lika tråkigt som det låter. Jag spelar spel i alla dess former men mest strategi, sport eller mmorpg. Jag är en hängiven Tottenhamsupporter och är överlag enormt fotbollsintresserad till min sambos förtret.

Det är väl på ett ungefär vem jag är.

26 Jan 2014, 20:25

Skapade ett konto när jag låg i lumpen och inte hade nåt att göra, finns nog kvar men lösenordet är glömt.
Hittade tillbaka i höstas.
25 år från Stockholm, Trafikledare DHL och Hockeydomare i de lägre divisionerna. Djurgårdare så det skriker om det.

27 Jan 2014, 11:26

VildeBo wrote:
Djurgårdare så det skriker om det.

Grymt!! fler Djurgårdare

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

27 Jan 2014, 14:16

Tjenare

Jag är helt ny typ men jag nickar Sipphon, FuzzX berättade om nån skynda långsamt taktik där man mest bara tränar så jag är inte så aktiv dock för det kräver sjukt lite tid men jag är online en gång om dagen oftast.

irl är jag arbetare, klubbordförande och Göteborgare. Där har jag bott hela mitt liv och jag tänker inte flytta. Håller på IFK Göteborg och ett kanske för vissa mycket udda intresse för mig är E-Sport.

27 Jan 2014, 19:02
 [ 22 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next