Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:14

[ 15 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Ang. RW i Danmark samt Norge och framtiden 
Author Message

Post Re: Ang. RW i Danmark samt Norge och framtiden
Lonestar 2 wrote:
Tyvärr är det ej möjligt att delta i kriget mot UK på UK:s egna core, för många problematiska situationer och dumt att irritera allierade i onödan, framför allt med tanke på hur ostabilt vi har det med dagens allianskarta. Angående resurser kan du själv se i Syddanmark vilka som vann den ekonomiska striden, det kommer kosta oss allt för stora summer om vi vill behålla regionerna. Jag föreslog tidigare att vi ska släppa Danmark och jag står fast vid den åsikten, Resistance Wars för True Patriot kan anordnas i Norge.

"Sherwoodskogen (engelska: Sherwood Forest), är en före detta skog i Nottinghamshire i England och skådeplatsen för legenderna om Robin Hood."

Vad jag vet så har vi inte riktigt nått dit ännu.

Men ja, nu har iaf Tyskland förklarat krig mot Danmark, så det gäller väl att ge sig av nu om vi inte vill kriga på riktigt. Men sen då? Visst har det varit kul med krig men än är det väl inte över? Norge har en region vi kan RW:a bort, sedan så finns det 4-5 kvar i Danmark efter att vi diskuterat klart. Finns det någon långsiktigare plan?

Vad gäller den ekonomiska striden så tror jag knappast vi kan anses vara förlorarna. Visst bränner vi några Q7's, men det ger ju också tillbaka. Svenska staten ser ut att ha investerat minimalt i kriget (dvs om jag inte missat något) samtidigt som Danmark lagt ner flera tusen. Knappast ett svårt land att nöta ut med tiden? Det är en sak att gå all-in i början av ett krig, och en annan att fortsätta så.

18 Jun 2015, 16:56

Vi har spenderat stora summor på CO's under de senaste dagarna, mer än vad vi spenderat totalt under hela Tyskland kriget och vi förlorade ändå striden ifråga.

18 Jun 2015, 17:31

Jag håller med helt och det är delvis därför jag skapade denna diskussionstråden :P

18 Jun 2015, 17:54

Jag är mot idioti och för geniala lösningar.

Finns dock undantag från ovanstående regel om det är jag själv som lagt förslaget.

18 Jun 2015, 18:23

Stente wrote:
Befri Skåne, ned med den imperialistiske Svenske okkupationsmagt!

What she said!

27 Jun 2015, 14:52
 [ 15 posts ]  Go to page Previous  1, 2