Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:15

[ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Ang. RW i Danmark samt Norge och framtiden 
Author Message

Post Ang. RW i Danmark samt Norge och framtiden
Hej,

Tänkte att vi kunde diskutera framtiden med våra regioner i Danmark samtidigt som vi krigar mot UK i Norge, min åsikt är att vi bör fokusera vår militär och all vår damage i striderna mot UK för att vinna dessa och sedan behålla regionerna i Norge. Detta betyder i sin tur att vi inte fokuserar någon militär styrka på att behålla "våra" danska regioner och helt enkelt låter Tyskmark få dessa tillbaka, de har CO's och hyfsad militärstyrka som, om vi slogs mot dem seriös, skulle draina för mkt skada från vår UK front.

Anledningen är simpel, varken UK regionerna i Norge eller Tyskmarks regionerna i Danmark som vi äger har några som helst resurser som vi behöver eller saknar. Detta betyder att de enda anledningen till att behålla någon utav dessa regioner skulle vara för att kunna starta regelbundna Resistance Wars så att svenskar kan få fler True Patriot medaljer. Det var också så jag resonerade när vi påbörjade kriget mot Danmark, tanken var aldrig att gå in i själva Tyskland utan hålla oss i Danmark för att behålla dessa regioner.

Ni har vi valt att gå mot UK i deras Norska regioner, inget fel med det men när vi vunnit vår första strid, tagit en norsk regioner och sedan anfaller igen riskerar vi att sitta med tre aktiva strider, samtidigt. Först och främst ett Resistance War i Norge respektive Danmark samt vår MPP strid mot UK, Sverige är starkt och vi har tanks men jag ser ingen anledning till att slösa skada på det sättet. Därmed anser jag personligen att vi bör fokusera på striderna mot UK samt att behålla regionerna i Norge och göra samma sak som vi planerade att göra i Danmark. dvs. regelbundna Resistance Wars för True Patriot medaljer.

Alternativet (som jag också kan ställa mig positiv till) är att vi fokuserar våra styrkor på MPP striderna mot UK och Resistance Wars i Danmark ,vad som talar för detta är de ekonomiska fördelarna av att behålla hela Danmark (högre skatteinkomster på ca 400-500 per dag i Danmark jämfört med 100-200 i Norge). Det som dock talar emot det är att både Danmark och Tyskland är rika länder som lätt skulle kunna sätta höga CO's emot oss och med tiden göra att vi förlorar striderna därför att Tyskmark helt enkelt har fler fighters. Dessutom om vi endast fokuserar styrkorna på MPP striden mot UK samt RW i Danmark gör att vi med hyfsat stor sannolikhet kommer förlora våra regioner i Norge, ingen större skada skedd egentligen och enligt mig är det bara positivt (då vi slipper ha flera öppna strider som drainar 2-clickers damage).

Diskutera gärna, NorrlandsPrins är bort ett par dagar så nu är det jag (egentligen Veritas och Maze) som styr skutan, HOHO HAHA.

17 Jun 2015, 08:40

Post Re: Ang. RW i Danmark samt Norge och framtiden
Befri Skåne, ned med den imperialistiske Svenske okkupationsmagt!

17 Jun 2015, 10:54

Lonestar 2 wrote:
Det som dock talar emot det är att både Danmark och Tyskland är rika länder som lätt skulle kunna sätta höga CO's emot oss och med tiden göra att vi förlorar striderna därför att Tyskmark helt enkelt har fler fighters.

Danmark kan väl knappast klassificeras som ett rikt land? ;)

Argentina lär vilja ha och kommer att ha full kontroll över UK snart. Tycker vi nöjer oss med Norge och Danmark. Tyskland lär ju bli ett problem förr eller senare men inte ska vi backa än.

17 Jun 2015, 13:35

Jock Cranley wrote:
Lonestar 2 wrote:
Det som dock talar emot det är att både Danmark och Tyskland är rika länder som lätt skulle kunna sätta höga CO's emot oss och med tiden göra att vi förlorar striderna därför att Tyskmark helt enkelt har fler fighters.

Argentina lär vilja ha och kommer att ha full kontroll över UK snart. Tycker vi nöjer oss med Norge och Danmark. Tyskland lär ju bli ett problem förr eller senare men inte ska vi backa än.

Danmark kan absolut klassificeras som ett rikt land, deras resurser är i dagsläget större än eSverige, med relativt stor marginal dessutom.

Förstår jag dig rätt om jag säger att du vill att vi behåller våra regioner i Danmark och Norge?

17 Jun 2015, 15:27

Jock Cranley wrote:
...
...

Must....resist....laughing... :shock:

17 Jun 2015, 16:56

Image

17 Jun 2015, 17:53

Lonestar 2 wrote:
Jock Cranley wrote:
Lonestar 2 wrote:

Danmark kan absolut klassificeras som ett rikt land, deras resurser är i dagsläget större än eSverige, med relativt stor marginal dessutom.

Förstår jag dig rätt om jag säger att du vill att vi behåller våra regioner i Danmark och Norge?

Det kan väl ändå inte vara möjligt? De är under ständig ockupation av sina överordnade Tyskland. De kan inte nyttja sina resurser eller få in någon skatt, så de kan knappast vara rikare än oss. Germark i sin helhet kan å andra sidan ha större tillgångar än oss, absolut.

Ja. Möjligen släppa Norge då de tillhör Nebula. Men kan regeringen föra en diskussion med Argentina och se till att vi får vara med i kriget mot UK så håller jag med om att släppa Danmark.

17 Jun 2015, 19:36

Danmark har blivit rikt genom tävlingar osv.

17 Jun 2015, 19:58

Tyvärr är det ej möjligt att delta i kriget mot UK på UK:s egna core, för många problematiska situationer och dumt att irritera allierade i onödan, framför allt med tanke på hur ostabilt vi har det med dagens allianskarta. Angående resurser kan du själv se i Syddanmark vilka som vann den ekonomiska striden, det kommer kosta oss allt för stora summer om vi vill behålla regionerna. Jag föreslog tidigare att vi ska släppa Danmark och jag står fast vid den åsikten, Resistance Wars för True Patriot kan anordnas i Norge.

17 Jun 2015, 20:44

Kain Propan wrote:
Danmark har blivit rikt genom tävlingar osv.

+ vi havde store mængder cc dengang ratioen var høj (2-3000cc/g) som vi gemte og konverterede til guld da ratioen faldt til 200cc/g = 1000% increase ;)

18 Jun 2015, 08:21
 [ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next