Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:19

[ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
[Förslag] Skapa en statlig mu + öka utdelning på forumet 
Author Message

Post Re: [Förslag] Skapa en statlig mu + öka utdelning på forumet
Är inte tillräckligt insatt i styrandet av större MU för att veta om det är en god idé eller ej, men skulle man inte kunna behålla sina revir fast i olika divisioner? Det skulle bli ett första steg till att närma sig varandra.

Vad är det för begränsningar i hur många medlemmar en MU får ha? Finns det begränsningar på hur många medlemmar en division får ha? Kan man ange olika daily order/battle order för MU-divisioner?

Känns som att fler behöver engagera sig i diskussionen. För egen del kvittar det var jag är med, men uppenbarligen finns det många som känner annorlunda.

26 Jan 2014, 17:43

Jussi Jernkuuk wrote:
Om (när) battle boosters av olika slag blir permanenta, vore det ingen dålig idé att kunna samla alla eSvenskar nu och då med minst några timmars förvarning, ha supplies och köpa en 50% booster och göra en insats någonstans. Man kunde kanske t.o.m. göra det samma tid varje vecka, så att det blir en tradition som samlar många.

Här slog du nog huvudet på spiken.

Spela spelet. Ju bättre vi kan anpassa oss eller rent av ligga steget före admins påhitt desto mer framgångsrika kommer vi vara. Skulle vi ha en stor MU som mer eller mindre varje kväll på ungefär samma tid hade en booster aktiverad skulle den såklart locka till sig medlemmar. Det skulle bli belönande för de individer som vill ha rank och det skulle vara belönande för staten som vill göra mycket riktad skada och få upp aktiviteten.

Det svåraste är ofta att förändra organisationen efter spelet eftersom spelet ändrar sig så ofta och det tar tid och energi att genomföra organisationsförändringar. Det är lätt att hamna ur fas.

26 Jan 2014, 20:04

Slå ihop Hugin och Munin. Jag ser ingen anledning att fortsätta ha två olika. När sedan Vi än en gång har en stor TSM MU så är det bara att börja göra reklam för den så lockar vi förhoppningsvis ännu fler till den.

Edit:
Sedan om SOG inte vill gå med förstår jag. De är oerhört effektiva som det är just nu och jag ser ingen anledning att tvinga med dem i en MU som de ändå inte vill vara med i.

Sedan som någon sa tidigare i tråden "SOG att eSverige att tacka för mycket" eller något liknande. Visst de har mycket att tacka eSverige för. Men det har vi också! Som ex CP/MoD och ÖB så har jag haft äran att arbeta med SOG ganska mycket. Och tro mig, det är knappast någon dans på rosor för SOG så som det är nu. De kämpar på något otroligt för eSverige och om de vill fortsätta vara i en egen MU så anser i alla fall jag att de bör få stanna där.

26 Jan 2014, 20:42

intyala wrote:
Sedan som någon sa tidigare i tråden "SOG att eSverige att tacka för mycket" eller något liknande. Visst de har mycket att tacka eSverige för. Men det har vi också! Som ex CP/MoD och ÖB så har jag haft äran att arbeta med SOG ganska mycket. Och tro mig, det är knappast någon dans på rosor för SOG så som det är nu. De kämpar på något otroligt för eSverige och om de vill fortsätta vara i en egen MU så anser i alla fall jag att de bör få stanna där.

eSverige har SOG att tacka för mycket måste blivit fel. Dock anser jag att de har slutat växa med medlemmar och de jag pratat med behöver, nya utmaningar/nytändning. Då kan en sänkning av ingångskravet vara ett alternativ. Finns folk som tankar mycket men gör det på "fel" ställen.
Under tiden detta pågår har nuvarande "Asgard Vikings" expanderat med starka medlemmar och är rätt stark och mobil.

26 Jan 2014, 21:37

Maze87 wrote:
eSverige har SOG att tacka för mycket måste blivit fel. Dock anser jag att de har slutat växa med medlemmar och de jag pratat med behöver, nya utmaningar/nytändning. Då kan en sänkning av ingångskravet vara ett alternativ. Finns folk som tankar mycket men gör det på "fel" ställen.
Under tiden detta pågår har nuvarande "Asgard Vikings" expanderat med starka medlemmar och är rätt stark och mobil.

Vad skulle det tjäna till att sänka inträdeskraven? Var och varannan eSvensk uppfyller redan styrkekraven pga den inflation det varit på styrka på senare tid.

Tidigare i tråden nämner du också något om att ta bort kravet på att kunna ta order via sms.. 100% av SOGs order går via sms och det är därför vi kan vara så effektiva. Att ta bort det kravet är att ta bort nyttan med SOG.

För övrigt har det aldrig varit SOGs filosofi att kontinuerligt växa i antal medlemmar så jag förstår inte vad det skulle vara för problem med att vi inte gör det.

26 Jan 2014, 22:48

Förstår tanken bakom att samla alla i samma MU, men ställer mig skeptisk till att tvinga in SOG. Talar bara för mig själv nu, men SOG har en gemenskap och kamratskap som byggts upp under en lång tid. Skulle inte tveka att kalla många av dom för IRL vänner.

Slå ihop Hugin och Mugin, men låt SOG vara vad det är. Annars kan vi lika gärna klippa banden helt till TSM och bli en privat grupp. För "ersättningar" har aldrig varit drivkraften i SOG. Och det är inget hot. Det är fakta.

26 Jan 2014, 23:34

Har gjort en rad ändringar i ett försök att göra Försvarsmaktens forum tydligare (viewtopic.php?f=13&t=28111).

Fråga:

Det finns fortfarande fyra "plutoner" direkt under Försvarsmakten: SOG, Kustjägarna, TSM-Hugin och TSM-Munin. Kan vi enas om att vi vill behålla endast SOG + 1 till? Vad skall vi i sådana fall döpa den nya MU:n till och hur verkställer vi ett sådant beslut i praktiken? (d.v.s. vem ser över att soldaterna i Munin/Hugin flyttas till den större av dessa två MU och att vi därefter döper om MU:n till ett mer allmängiltigt namn, t.ex. TSM?)

26 Jan 2014, 23:44

Det pågår just nu en diskussion inom SOG i ärendet och av de som sagt sitt hittills har ingen varit positivt inställd. Kvällens minst negativa kommentar har varit "Skeptisk".

26 Jan 2014, 23:47

Förstår inte varför det blev sånt tryck på just SOG, varje MU bestämmer själv hur de vill göra. Både jag och Veritas har diskuterat under flera månader från och till att slå ihop TSM-Hugin/TSM-Munin, jag har även spridit min propaganda i forum/artikel/irc/PM och samlat support för att sätta sig i en stor MU.

Neppons tog tillfället i akt att ta upp detta och tack vare Valnad ser vi redan nu trevliga förändringar.

Funkar det i SOG så funkar det, inget vi ska komma in och ändra på.

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

28 Jan 2014, 00:13

Det handlar ju inte om att "förstöra" SOG på något sätt, alla här vet nog hur mycket SOG har gjort för Sverige. Men jag tror själva enandet av ALLA ( eller så gott som alla) svenskar under en och samma mu skulle göra det positivit för aktiviteten i helhet. Ge SOG ett eget regemente att bossa över, men använd deras aktivitet för att öka aktivteten i hela landet och ge nybörjarna samhörighet även med veteranerna.

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

28 Jan 2014, 00:21
 [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next