Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Oct 2017, 00:18

[ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
[Förslag] Skapa en statlig mu + öka utdelning på forumet 
Author Message

Post Re: [Förslag] Skapa en statlig mu + öka utdelning på forumet
Om ni skapar en sammanslagen MU kan jag gå med i varje fall. Min damage output varierar en hel del, men om jag bara slår det jag "måste" slå för att få styrkebonusarna så blir det i varje fall minst 150 000 000 extra influence i veckan (utan boosters).

Tycker det låter som det enda vettiga att göra. Med så pass få aktiva spelare minskar behovet av olika MU. Om man vill dela upp soldaterna kan man ju använda sig av olika divisions, så undviker man några av de problem som Misho listade i sitt tidigare inlägg.

EDIT: Sedan måste man ju lösa utdelningarna på något bra sätt också. Jag lyfter aldrig utdelning själv, men jag vet att många som krigar är väldigt beroende av att få någon form av stöd (främst Q7, inte lika ofta som mat behövs numera). Jag vet inte vad andra MU har för krav men SOG jobbar för minimumlön i statliga företag, som en del av medlemskraven.

25 Jan 2014, 14:56

iden som framförs i denna tråd tycker jag är väldigt bra då med det ändringar som plato har gjort är det smartare att ha en för att kunna mossa ut dmg bättre

25 Jan 2014, 17:27

kan hålla med om att jag saknar dem där forum orders. dock kan jag se att det kommer bli svårt för alla Commanders att överge sina MU's speciellt för dem som verkligen ha kämpat för att få in folk och aktivera dem. Fast det finns ju väldigt många fördelar med att alla slås undersamma MU.

Sedan var jag lite aktiv ett tag i utdelningen utav dessa orders tidigare i mitt eliv och det jag kommer ihåg är att det var inte jobbit men det tog lite manpower för att fixa. men själva utdelningarna skulle vi ju ta i en annan tråd så. men annars så tycker jag att det är helt rätt. vi har testat en ny grej men nu känner vi att gamla saken funkade bättre (?) så då är det bara att återgå :)

25 Jan 2014, 18:14

så kan vara fallet. hm sedan vem kommer vara commander i denna MU? kan orgs starta mu eller finns det något annat sätt för att skapa en neutral MU? sedan så kan det vara bra å skicka pm till commanders i samtliga MU's och fråga ifall dem skulle vara intresserade av och stänga ner för annars måste denna MU locka till sig fler spelare på annat sätt.

Dock har jag hört att det finns ett viss missnöja hos dem som befinner sig i dem mindre musen inför denna turnering fast detta skulle ju kunna vara en engångs grej, men om det inte är det så finns det nog ett stort intresse bland den enkilde att joina en större MU

25 Jan 2014, 20:40

Misho wrote:
När jag reformerade eSveriges försvarsorganisation för sisådär 5-6 år sedan och skapade en enhet så ska jag här nämna skälen som framförts för att ha fler än en enhet:

- Tävling och konkurrens mellan enheterna
- Det är deprimerande för de svaga att skriva upp sig i samma tråd som de starka.
- Det ger oss bättre strategi att ha flera olika enheter, om vi har fem enheter och känner att vi bara vill strida med typ 40% så ger vi bara order till säg enhet tre och fem medan de andra får vila.
- Vi får mer rollspelande om vi har mindre enheter
- Det är lättare att skapa vi-känsla i mindre enheter

När eSverige var som starkast hade vi ca 80-90st som skrev upp sig i utdelningstråden. Mitt största motiv till att ha mindre plutoner var enbart av det skälet att få fler att dela på utdelningsjobbet. Alla plutoner skulle ges samma order, samma utdelning o.s.v. men varje pluton hade en eller två utdelningsansvariga som skötte utdelningaran i just sina plutoner.

Det är väl mer eller mindre så det ser ut nu. Enligt min egna åsikt stämmer inte punkterna och bidrar till ett nackdelssystem som jag inte förespråkar alls som i min föregående kommentar där jag poängterar ut dagens system. Jag säger inte att det är fel system, bara att det inte fungerar i läget vi ligger i. Rollspel är däremot en viktig faktor och svårt att framhäva det i en MU och vi-känsla tror jag är större tillsammans mot dem, potatistjuvarna. Vi har weakly leaderboard som skapar en intern tävling att hamna på topp och ger mer "prestige" att sitta på skabbmedaljerna i eSverige. Angående utdelningen, absolut inte, enkelhet i sin form och inte komplicera saker och ting så dessa arbetare inte behöver anstränga sig för att göra sitt jobb. Det är absolut något som vi måste gå igenom för att de som sköter ting, inte ska tröttna.

rakarna wrote:
så kan vara fallet. hm sedan vem kommer vara commander i denna MU? kan orgs starta mu eller finns det något annat sätt för att skapa en neutral MU? sedan så kan det vara bra å skicka pm till commanders i samtliga MU's och fråga ifall dem skulle vara intresserade av och stänga ner för annars måste denna MU locka till sig fler spelare på annat sätt.

Dock har jag hört att det finns ett viss missnöja hos dem som befinner sig i dem mindre musen inför denna turnering fast detta skulle ju kunna vara en engångs grej, men om det inte är det så finns det nog ett stort intresse bland den enkilde att joina en större MU

Ja det blir ju något att diskutera om vi väl kommer fram till att skapa MUn.

Det är vilket fall som helst försent, man är redan klistrad till MUn man var med i när de annonserade turneringen.

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

25 Jan 2014, 21:56

Jag har funderat på detta under en tid.

Jag tycker att fördelen med en gemensam TSM-MU överstiger det upplägg med våra två MU:s idag. Samtidigt blev jag ju mycket mer engagerad i spelet då jag blev Commander i Hugin. Det har faktiskt varit något av det roligaste i det här spelet, så det är ju samtidigt med lite sorg i hjärtat som jag ser Hugin försvinna.

Samtidigt vet jag ju att Hugin inte är mitt skötebarn utan en del av TSM och i rollen som MU kände jag mest frustration över att inte ha kunna nå ut till båda statliga plutoner på samma sätt. Jag var mer närvarande i Hugin och Munin kändes främmande.

Gällande poster i denna nya MU skulle vi kunna köra omröstningar på forumet för de som är intresserade. Det skulle även kunna vara så att MoD för varje mandatperiod innehar den posten? (Kanske blir för inkonsekvent, iofs...)

25 Jan 2014, 23:35

vi kommer aldrig lyckas samla alla under samma MU, men jag hoppas att de flesta kan tänka sig att gå med iaf. Vi är inte längre någon större massa spelare i eSverige, vi har egentligen igenting som ger oss någon gemenskap, vi är fortfarande uppdelade i minst 5 parier trotts att vi är väldigt få.

En MU där så många som möjligt är med, oavsett parti. Där kan man få hjälp och peppa varandra, enkelt att skriva upp sig på orders när infon kommer ut direkt som shout.

Angående vem som ska sköta MUn som commander ser jag inte som något problem, antingen sköter presidenten det själv eller så utser han en MoD/ÖB som tar hand om det. De enda som är viktigt är att det är någon som är aktiv.

Nu har vi ju den här tävlingen och folk lär vilja fajtas i sina respektive MUs, men så fort tävlingen är över yrkar jag på att Presidenten och övriga regeringen tar ett beslut att ena det svenska folket under en MU

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

26 Jan 2014, 00:18

Men det blir väl till dig själv i så fall Jussi :)

Angående SOG så lyder väl de order och i så fall är det bara att ge order att infinna sig i denna gemensamma MU :P
Angående alla andra så går det nog att få med en hel del. Många vill nog ha lite förändring och det är rätt trist att bara logga in och göra DO och sedan inget mer. Varför ska man då spela överhuvudtaget egentligen?
Det är inte bara av ondo att vi inte är oändligt med spelare......vi kan få en jäkla sammanhållning om vi kämpar mot gemensamma mål och då kan vi bli riktigt effektiva.

Jag själv behövde en förändring och Maze projekt kom ganska lägligt kan man säga.....fast nu är ju bollen i rullning där och fler och fler ansluter sig till Asgard :)

26 Jan 2014, 01:32

Ett gemensamt mål skulle väl i så fall vara att hålla våra core regioner.

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

26 Jan 2014, 02:33

Om nu SOG efterfrågar privat del av MU kan man ju alltid ge dem ett eget regemente.
Jag själv anser att eSverige har SOG att tacka för mycket, men ifall man skulle lätta på kraven och säga att det med sms-grupp är valfritt så skulle fler kunna ansluta och göra skada där det behövs.
I SOG finns de 2 största tanksen i eSverige samt många andra bra spelare men ifall den 3-5:e bästa tanken inte finns i SOG utan någon annanstans kanske man kunde öppnat ett till regemente inom SOG för de som inte är med på sms-kontakten. I den MUn jag för tillfället är Commander i har det anslutit många tanks och vi växer.
Självklart skapar mindre MUs en vi känsla och så men att skapa en landsomfattande MU som t.ex. Makedonien har verkar vara ett bra koncept i de flesta fall då de nya kan bli del av nått större direkt och inte valfritt placeras ut i olika MU:s då de inte vet vart de skall ta vägen.

SOG är ju tydligen inte så "hemliga" längre
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sveriges-hemliga-krig/

Last edited by Maze87 on 26 Jan 2014, 21:33, edited 1 time in total.

26 Jan 2014, 10:25
 [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next