Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:13

[ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
[Förslag] Skapa en statlig mu + öka utdelning på forumet 
Author Message

Post [Förslag] Skapa en statlig mu + öka utdelning på forumet
Jag skulle vilka lägga fram ett förslag och det är att slå ihop de två statliga plutonerna Hugin och Munin till en. Detta främst för att förutsättningarna i spelet har förändrats i och med den nya "battle boostern".

Eftersom admins nu har gjort ändringen att man kan köpa boosters till hela Military Units så skulle jag vilja att sverige valde att återgå till att enbart ha en statlig MU där man samlar så många svenskar som möjligt, detta skulle isf innebära att staten vid viktiga strider skulle kunna boosta mycket fler spelare till ett lägre pris.

Andra argument till att återgå till en MU är att Hugin och Munin inte har fungerar som det från börjar var tänkt, aktiviteten i landet är inte tillräckligt stort så att vi inte har kunnat eller haft lust till att ha statliga tävlingar plutoner i mellan, sen har den ena plutonen mycket fler medlemar än den andra. De som har skött plutonerna ska dock ha en eloge då det inte var en enkel uppgift.

Sen skulle jag också vilja att man återinförde forumutdelningar, dels för att folk inte har råd med vapen längre och dels för att åter få in lite flöde av folk till forumet. Jag tycker det är bra med artikel-utdelning och det kan vi gott fortsätta med, men jag tycker att vi kan ge en liten bonus om man går in på forumet för att skriva upp sig istället. Tex 2-5 extra q7 vapen. Hur många extra som kan delas ut får vi se över eftersom priset på dem är dyra och jag inte har siffrorna på hur mkt den statliga tillverkningen ger.

Ett snabbt skrivet förslag men ser gärna att andra kommer med synpunkter för att effektivsera försvarsmakten igen.

// Wolf Heinrich von Helldorf

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

24 Jan 2014, 21:28

Post Re: [Förslag] Skapa en statlig mu + öka utdelning på forumet
Tycker det låter som en bra idé. Man skulle kunna se till att man köper 50% dmg booster i viktiga strider. Visste inte att det fortfarande är fler medlemmar i Munin än Hugin. Mitt fel då jag rekryterade många under min tid som ÖB och Commander för Munin.

24 Jan 2014, 21:40 WWW

Försvarsmakten - Reform
Senaste reformen
http://www.erepublik.com/en/article/-ouml-verbef-auml-lhavare-tsm-information-reform--2243206/1/20

Jag ser att vi tar tillbaka den äldre modulen att ha en sammansvetsad MU. Det blir en ny fräsch start på 2014 och vi kan hoppas på förändringar. Alla ska befinna sig i en MU för att allt ska vara enkelt och inte bli komplicerat.

Med en stor MU så blir det större gemenskap, lättare kommunikation, bättre nybörjarhjälp och gemensamma tävlingar. Vi befinner oss alla i en feed där vi lätt kan kommunicera med varandra, ge information om order och större utbredning av nybörjarhjälp med flera olika erfarenheter.

När det kommer till rivalitet så har jag inte så stor erfarenhet av det, vi sitter i en sits av konstant semi-whipe, de är tillräckligt med rivalitet med de som pucklar på oss. TSM-SOG och andra MUs glöms ju inte bort heller. I med leaderboards så blir det lättare att tävla mot varandra internt istället för i olika MUs och vi tar ett steg fram att konkurrera mot SOG jättarna.

Quote:
Ansvaret för utdelningar, ordergivning och rapportering delas upp på flera personer.
Nackdelen som jag ser med detta är att det kräver ansvar från fler personer

Slå ihop TSM-Munin & TSM-Hugin
Nytt namn på TSM-MUn
Ansvaret att ändra DO & ge information om prioriteringar i feeden delas upp på diverse ledande figurer där även medlemmar kan ta initiativ för den som är snabbast att ge ut informationen.
Aktiva och erfarna personer som Commander & 2nd-commander -> kan ändra DO. Fördelen är att flera personer kan ta initiativet om de är inne.

Det är tråkigt om en MU plötsligt skulle bli inaktiv på grund av ledningen inte är aktiv. Jag har varit commander över TSM-Munin i sex månader och skött det aktivt och haft diverse 2nd commanders som tagit över när jag inte haft tillgång till ett aktivt arbete. Allt har fungerat utmärkt och informationen ligger alltid på topp.

Alla medlemmar ska ha tillgång till samma information och ledande personer ska kunna göra sitt jobb utan att behöva anstränga sig eller känna att det är en jobbig uppgift.

Nu har några varit på mig ett tag att jag inte drivit detta som var tanken i början av Januari. Skyller på att jag inte varit hemma. Håller med neppons till 100%, och det blev speciellt viktigt till den nya militärfunktionen av dmg bonus. Problemet med att ha 2 olika utdelningar gör att det blir mer jobb och det krävs att hitta någon som vill sköta det. Något som har tagits upp i TSM-Munin är intresset för att få betalda resor som verkar vara mer suktat efter än vapen&mat.

Quote:
TSM är alltså en forumsektion bland andra MU's, likställd med döda enheter som t.ex. Teletubbies och ULTRA. Under TSM finns en massa onödiga sektioner, men den diskussionen tar vi internt inom TSM.

Kan vi strukturera forumet och satsa på att ha en fräsch och aktuell del så tror jag fler skulle ta sig in här. Absolut inget har hänt på denna fronten fast det tagits upp flertalet gånger, exempelvis ta bort TSM-Hugin's TSM-Munin's Privata forumsdelar.

gj neppons o7

edit*

Ändra om strukturen på forumet för att slippa ansöka till diverse forumdelar, hitta rätt lätt, enklare utdelning och slippa massa onödigt jobb. Direkt på Försvarsmakten så ska Order/Utdelning ligga.

Förut såg det ut såhär.
Ansök : viewtopic.php?f=80&t=23726 ->kustjägarna -> order-> order/utdelning -> Skriva efter mall med uträkning.

Tidningen går tillbaka till sitt ursprungliga skick som denna artikeln
http://www.erepublik.com/en/article/-ts ... 85986/1/20

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

Last edited by Persej Fyromski on 24 Jan 2014, 22:39, edited 1 time in total.

24 Jan 2014, 22:08

Jussi Jernkuuk wrote:
FuzzX wrote:
Absolut inget har hänt på denna fronten fast det tagits upp flertalet gånger, exempelvis ta bort TSM-Hugin's TSM-Munin's Privata forumsdelar.

Det händer öht ingenting alls i TSM. Det är t.ex. nästan omöjligt att hitta en MoD som skulle göra någonting alls. Men strukturerna finns kvar så det går bra att sparka igång det igen när folk aktiverar sig. Kanske är tiden mogen nu.

Lite kul att du nämner det, när jag va MoD så hade jag inga som helst behörigheter.

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

24 Jan 2014, 22:21

Jag tror det är en bra idè att bara ha en MU. Blir bättre gemenskap och tror det kommer underlätta för nybörjarna. Tror som någon nämnt att det är bra att behålla .com utdelningar men ganska att det finns fler order utdelningar på forumet.
Även om battleboostern kommer vara svår att göra nyttig för oss esvenskar så är det endå bara fördelar med att ha en MU. Några kommer säkert att köpa boostern och då är det väl bara bättre att fler får nytta av den.

25 Jan 2014, 10:27

Snacka lite med det i Asgard HQ då dem slipar planer på att göra en "Asgard Army"-MU, innan ni tar ett beslut.

25 Jan 2014, 11:46

Jussi Jernkuuk wrote:
Lejman wrote:
Snacka lite med det i Asgard HQ då dem slipar planer på att göra en "Asgard Army"-MU, innan ni tar ett beslut.

Ja, det är klart. Det är dock lite av en evighetsdiskussion där, jag tror att det blir svårt att komma överens om finansieringen, och det finns andra politiska och praktiska problem också,.

Trodde det var över när det konstaterades att man inte kan sätta DO - RW i andra länder. Att det fortfarande skulle diskuteras gör mig förvirrad.

25 Jan 2014, 12:02

Lejman wrote:

Asgard Army är ju en ide, var lite så det tänktes när Asgard Vikings skapades men var då tänkt med en i varje medlemsland men det rann ut i sanden. Battle Boosters är enbart till ett visst datum men blir de bestående så är det en viktig faktor att minimera antalet MU och satsa på några större.
Man kan ha flera spelare i samma MU men dela upp dem i regementen så fungerar det just nu i MUn jag för tillfället kommenderar (som snart skall byta namn).

25 Jan 2014, 12:10

När jag reformerade eSveriges försvarsorganisation för sisådär 5-6 år sedan och skapade en enhet så ska jag här nämna skälen som framförts för att ha fler än en enhet:

- Tävling och konkurrens mellan enheterna
- Det är deprimerande för de svaga att skriva upp sig i samma tråd som de starka.
- Det ger oss bättre strategi att ha flera olika enheter, om vi har fem enheter och känner att vi bara vill strida med typ 40% så ger vi bara order till säg enhet tre och fem medan de andra får vila.
- Vi får mer rollspelande om vi har mindre enheter
- Det är lättare att skapa vi-känsla i mindre enheter

När eSverige var som starkast hade vi ca 80-90st som skrev upp sig i utdelningstråden. Mitt största motiv till att ha mindre plutoner var enbart av det skälet att få fler att dela på utdelningsjobbet. Alla plutoner skulle ges samma order, samma utdelning o.s.v. men varje pluton hade en eller två utdelningsansvariga som skötte utdelningaran i just sina plutoner.

25 Jan 2014, 12:43

I second this.

Spoiler:
Wolf Heinrich von Helldorf wrote:
Jag skulle vilka lägga fram ett förslag och det är att slå ihop de två statliga plutonerna Hugin och Munin till en. Detta främst för att förutsättningarna i spelet har förändrats i och med den nya "battle boostern".

Eftersom admins nu har gjort ändringen att man kan köpa boosters till hela Military Units så skulle jag vilja att sverige valde att återgå till att enbart ha en statlig MU där man samlar så många svenskar som möjligt, detta skulle isf innebära att staten vid viktiga strider skulle kunna boosta mycket fler spelare till ett lägre pris.

Andra argument till att återgå till en MU är att Hugin och Munin inte har fungerar som det från börjar var tänkt, aktiviteten i landet är inte tillräckligt stort så att vi inte har kunnat eller haft lust till att ha statliga tävlingar plutoner i mellan, sen har den ena plutonen mycket fler medlemar än den andra. De som har skött plutonerna ska dock ha en eloge då det inte var en enkel uppgift.

Sen skulle jag också vilja att man återinförde forumutdelningar, dels för att folk inte har råd med vapen längre och dels för att åter få in lite flöde av folk till forumet. Jag tycker det är bra med artikel-utdelning och det kan vi gott fortsätta med, men jag tycker att vi kan ge en liten bonus om man går in på forumet för att skriva upp sig istället. Tex 2-5 extra q7 vapen. Hur många extra som kan delas ut får vi se över eftersom priset på dem är dyra och jag inte har siffrorna på hur mkt den statliga tillverkningen ger.

Ett snabbt skrivet förslag men ser gärna att andra kommer med synpunkter för att effektivsera försvarsmakten igen.

// Wolf Heinrich von Helldorf

25 Jan 2014, 13:02
 [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next