Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:27

[ 3 posts ] 
Slå med knytnävarna? 
Author Message

Post Re: Slå med knytnävarna?
Bazookas var riktigt bra för att få FF medaljen :) Bra tips att spara Q7 till sånt! Men förstår inte hur slagen fungerar? Är det lika många slag med Q1 som Q7 som abeväpnad? Bara skadan som skiljer sig?
Trodde olika vapen gjorde olika skada och att det därmed behövdes mer slag för att slå en fiende?

18 Nov 2013, 20:31

Olika många slag per fiendens häls aberoendå på vapenkvalitet var det i alla fall när jag började med eRebublik. Det var när man gjorde en hit per klick, och inte dagens en kill per klick, så små fattiga noobs som jag tjänade på at slå första slaget med hög Q och sedan gissa vilken Q som behövdes för att avsluta killen för att så billigt som möjligt klara DO ;)

25 Nov 2013, 20:09

Jussi Jernkuuk wrote:
Ett tips till er som inte har råd att slå dygnet runt med Q7-vapen i veckotävlingarna: det går lika bra att slå med knytnävarna, man får lika mycket prestige points på det sättet. Kan rekommenderas i synnerhet i d4, kanske inte i de lägre divisionerna där man förmodligen helst vill maximera även rank points när man väl bestämmer sig för att slå. Man kan inte slå utan vapen så länge man har bazookas, så bygg dem aldrig innan du har tänkt använda dem. Bazookas sparas med fördel till en tävling där antalet kills räknas. Om du har vapen på lager så lägger du ut dem på marknaden till ett högt pris så att vapenlagret är helt tomt, sedan är det bara slåss utan vapen.

Ett slag med Q7-vapen kostar kring 1,50 sek (1 sek för 1/10 av ett vapen + 0,50 för mat), mot 0,50 sek per slag utan vapen.

Har aldrig tänkt på den faktiska kostnaden att slå med Q7. Är det verkligen 1,50/ slag i genomsnitt? Det låter mycket men det stämmer säkert. Har aldrig riktigt reflekterat över kostnaden utan mest konstaterat att ska jag slåss ( är i div 1) så ska jag göra det med Q7 för att uppnå maximal damage och ranking/slag. Har slagits med Q6 några gånger men i övrigt är det bara Q7 eller Bazookas/bomber.

KOmmer tänka på dina råd även om jag inte kommer använda mig av dem i nuläget, då jag som nämnts strider i div 1. Tack ändå för en insiktsfull analys. :)

27 Nov 2013, 00:29
 [ 3 posts ]