Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:26

[ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Training grounds och Training contracts 
Author Message

Post Re: Training grounds och Training contracts
jimmy.b.86 wrote:
Hur länge är det idé att pumpa styrka? Känns som jag lika gärna kan börja kriga för fullt nu när de infört Infantry Pack som gör att man inte får exp på 30dagar eftersom jag inte kan hålla på och köpa den...
Är lvl30 och har 163 super soldier nu så runt 40.000 styrka så kan nog göra nytta på slagfältet i div 1 iaf. men när man väl börjar kriga på riktigt lär jag inte vara div 1 så länge med exp och i längden kanske det är lika bra jag börjar öka i rank istället eftersom jag inte kan stanna här så länge utan infantry pack varje månad.

Jag rekommenderar att du inte krigar förens militärmodulen är fixad.

Jag antar att du är tillräckligt smart att förstå att Plato inte har några planer alls på att fixa någon av dom här. Så varför betalar du IRL pengar för någon jippogrej till några rumäner som inte bryr sig ett skit detta spel?

28 May 2015, 17:25

jimmy.b.86 wrote:
Hur länge är det idé att pumpa styrka? Känns som jag lika gärna kan börja kriga för fullt nu när de infört Infantry Pack som gör att man inte får exp på 30dagar eftersom jag inte kan hålla på och köpa den...
Är lvl30 och har 163 super soldier nu så runt 40.000 styrka så kan nog göra nytta på slagfältet i div 1 iaf. men när man väl börjar kriga på riktigt lär jag inte vara div 1 så länge med exp och i längden kanske det är lika bra jag börjar öka i rank istället eftersom jag inte kan stanna här så länge utan infantry pack varje månad.

Ta pengarna och lägg dem på något annat istället. Star Citizen verkar lovande t ex. Bättre investering.

28 May 2015, 18:01

Jo känns lite som det blivit ett pyramidspel att man behöver lägga in mer för att inte tappa...

EDIT: Tidigare när man köpte "saker" med guld bara förlorade man inget eftersom man köpt guld och kunde använda/tjäna men nu klarar man sig inte på enbart guld utan dyker upp fler och fler nödvändiga erbjudanden om man vill bli bra.. Det blir nog livat den dagen träningskontrakten börjar kosta riktiga pengar...

28 May 2015, 18:35

Äh, jag köper pack för IRL pengar och det kommer jag att fortsätta med för att jag tycker att spelet är lite roligt fortfarande och det drabbar mig knappast ekonomiskt. Jag skulle aldrig köpa om det påverkade min privatekonomi.
Jag håller såklart med om och jag fattar att Plato utnyttjar oss spelare, men jag skiter i det och om jag inte kan spela som jag gör nu så kan jag lika gärna skita i det och lägga av.
Jag skulle inte kunna spela som måna av er i MSAP gör, då lägger jag hellre av helt.
Men jag gör som jag vill och ni gör som ni vill så blir det nog bra för alla :)

01 Jun 2015, 08:27

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Att använda riktiga pengar på ett konto som redan är på topp är en sak, att satsa pengar på att bygga upp ett nytt konto är någonting helt annat. Jag tror att t.o.m. Plato har gett upp när det gäller nya konton, eftersom det numera väl är tillåtet att köpa och sälja konton. De har sett mellan fingrarna på det redan länge, men jag har för mig att förbudet inte längre finns i ToS.

Ok, jag köper att det inte är roligt eller realistiskt att som ny försöka göra vettiga investeringar som lönar sig.
Men om vi struntar i de nya, dom får klara sig själva och vi kan tom säga åt dom att sluta spela, ni är inte välkomna osv osv.
Vi som är kvar kan väl då försöka göra det bästa av situationen och spela tillsammans istället för att tjafsa om saker som ändå inte kommer att hända (att Plato förbättrar spelet eller plötsligt lyssnar på spelarna för att de ropar ut "köp inte guld, köp inte guld")?
Du/ni kan väl inte på fullaste allvar tro att ni kommer att få med er alla spelare i någon slags strejk eller vad ni nu hoppas på?
Känns mest som att ni är trött på spelet men har inget bättre för er än att protestera ut i tomma luften. För det är precis det som händer, Plato lyssnar inte på de som köper guld och än mindre på de som inte köper guld.
Jag menar, vem lyssnar på tex Radsoc?
Ingen har gjort det på evigheters evigheter och ingen kommer plötsligt att göra det nu heller :)
Alla i MSAP hamnar ju tyvärr i samma fack som Radsoc och det är som sagt synd då det finns flera där som kan uträtta bra saker med den tid som är kvar i spelet.
Jag skulle vilja se ett organiserat eSverige den tid som är kvar där vi åtminstone gör ett försök till att utöka våra regioner och där vi kan få lite sammanhållning.

01 Jun 2015, 12:57

OmpaLompa wrote:
Att använda riktiga pengar på ett konto som redan är på topp är en sak, att satsa pengar på att bygga upp ett nytt konto är någonting helt annat. Jag tror att t.o.m. Plato har gett upp när det gäller nya konton, eftersom det numera väl är tillåtet att köpa och sälja konton. De har sett mellan fingrarna på det redan länge, men jag har för mig att förbudet inte längre finns i ToS.

Ok, jag köper att det inte är roligt eller realistiskt att som ny försöka göra vettiga investeringar som lönar sig.
Men om vi struntar i de nya, dom får klara sig själva och vi kan tom säga åt dom att sluta spela, ni är inte välkomna osv osv.
Vi som är kvar kan väl då försöka göra det bästa av situationen och spela tillsammans istället för att tjafsa om saker som ändå inte kommer att hända (att Plato förbättrar spelet eller plötsligt lyssnar på spelarna för att de ropar ut "köp inte guld, köp inte guld")?
Du/ni kan väl inte på fullaste allvar tro att ni kommer att få med er alla spelare i någon slags strejk eller vad ni nu hoppas på?
Känns mest som att ni är trött på spelet men har inget bättre för er än att protestera ut i tomma luften. För det är precis det som händer, Plato lyssnar inte på de som köper guld och än mindre på de som inte köper guld.
Ingen har gjort det på evigheters evigheter och ingen kommer plötsligt att göra det nu heller :)
Alla i MSAP hamnar ju tyvärr i samma fack som Radsoc och det är som sagt synd då det finns flera där som kan uträtta bra saker med den tid som är kvar i spelet.
Jag skulle vilja se ett organiserat eSverige den tid som är kvar där vi åtminstone gör ett försök till att utöka våra regioner och där vi kan få lite sammanhållning.

Vad är fel med att organisera eSverige den sista tiden med att bygga på med en stark sammanhållning i en attack mot Plato? Gentemot att utöka regioner? Din vision är inte långt ifrån vårt. Vi är inte emot eSveriges community. Jag vill det här communitys bästa. Jag hoppas att få igång spelet igen. Ibland hoppas jag, ibland hoppades jag. Mitt hopp kommer och går. Främst pga aktivitet här på forumet, aldrig på grund utav något jag upplever på .com.

Få igång eRep 3.0 och för att få det så måste vi först ta ner Plato. Så vi kan sätta dit Plato 2.0

01 Jun 2015, 14:23

OmpaLompa wrote:

Jag vet inte hur mycket pengar du lagt på spelet, men ju förr du inser vidden av det orimliga i situationen att Plato ensidigt imorgon, eller om så inom ett år, drar ut kabeln och sticker med pengarna, desto bättre. Det känns som att ni höginvesterade spelare befinner er i någon slags förnekelsefas och kör på som vanligt. Vårt syfte är inte att blanda sig i i hur folk använder sina pengar, men det förefaller rimligt att en människa känner sig snuvad i det fall det händer. Andra människor har lagt mycket tid i spelets olika faser, men som numera långsamt glidit ner i en slimmad fas av en sista pengautkramning. Vi som upptäckt att vattnet börjat hetta till, hoppar ur innan det börjar koka.

Sen hur folk resonerar kring detta är en gåta. Människor tenderar att vara konservativa, tänker att saker och ting inte angår dem trots att tåget rullar mot en brant och att verksamheten ombord pågår som vanligt. Vi ger er en utväg att vakna och tynga Platos beteende med en kostnad, innan vi befinner oss i fritt fall.

01 Jun 2015, 15:02

Någon som vet ungefär när nästa deal på training contracts kommer?

03 Jun 2015, 07:01

Jag har 764h kvar så om ett par veckor? :P

03 Jun 2015, 18:55
President

315 h kvar.

Det brukar väl komma reor med två veckors mellanrum?

03 Jun 2015, 19:03
 [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next