Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:25

[ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Allmänna frågetråden för Försvarsmakten 
Author Message

Post Re: Allmänna frågetråden för Försvarsmakten
Jag har nyligen blivit aktiv igen och jag har ingen aning om hur det funkar i försvarsmakten nu för tiden. Det enda jag vet är att senast jag var aktivt fixade jag min avatar till "rekryt" och så fick man lite SEK när man följde orders. Hur går det till i dagens läge?

08 Mar 2013, 13:39

Det läggs ut orders i order-forumet (har du inte tillgång till kustjägarna eller är med i en ansluten MU så ansök). Där får du vapen för att du slår

08 Mar 2013, 14:12 WWW

Påverkar det här gorilla stridandet utdelningen något? Jag har iklätt mig silverryggen och medels bananer, träpåkar och andra tillhyggen dunkat in 18miljoner utan att klickat motsvarande 18 miljoner på stridsknappen.

24 Mar 2013, 21:17

Vi har faktiskt inte hunnit tagit ett beslut ännu, så hittills kan du räkna inf/slag_med_Q7 för att se dina slag och räkna på det.
Lite vinst medan vi är sega helt enkelt

24 Mar 2013, 21:33 WWW

Tja, funderar på om vi skulle göra ett anfall mot trondheim. Om vi lyckas så e vi fortfarande skyddae av ryssarna runt om oss och visar dom jävlarna om man slåss mot oss slår vi tbx!

http://www.youtube.com/watch?v=aWaJ0s0-E1o

24 May 2013, 19:24

Hej frågetråden!

Jag är en kille på 13 vårar som undrar lite om det här med bomber ( . ) ( . )

Man får idag utdelning för influence gjorda med Q7 vapen, men om jag istället väljer att brassa av 5x ( . ) ( . ) och på så vis få 25 milj influence kan jag då dividera 25 000 000 med min maxhit för Q7 vapen och få ersättning som om jag stridit med Q7 vapen och inte med ( . ) ( . ) ?

Image
Same same, ni gör ingen skillnad right?

09 Jun 2013, 16:34

Mr_w wrote:
Hej kille på 13 vårar, kul att du skickar en fråga åt oss. :)

Någon har ställt en fråga om samma sak till en HKV-medlem, och vi diskuterar faktiskt just detta för tillfället. Jag kan inte lova någonting, men diskussionen har förts i en positiv anda, och jag tror att vi kommer att lösa detta på något sätt.

Då har jag ett önskemål om att ni även tar med "dmg-booster" i dessa diskussioner.
Ifall att det eventuellt skulle kunna gå att göra på ett liknande sätt med dem? Dvs: räkna ut hur mycket extra inf dmg-boostern gjorde, och dividera det med maxhit för Q7. :)

09 Jun 2013, 19:26

Mr_w wrote:
Ett annat alternativ är att ha färre orders, eller att använda mera pengar. Sannolikt borde vi kräva printscreen av alla för att ha lite mer koll på det hela.

- Färre orders men då med bättre betalning
- Printscreen
- Kontrollanter som får någon slags belöning för avslöjat fusk

Det skulle kunna vara ett recept. Men samtidigt är ju risken uppenbar att vi då tappar väldigt mycket poäng som skulle göras med lite enklare rutiner. Betalningen betyder nog väldigt lite när allt kommer omkring, det är ju inte som förr när man kunde gå plus i guld på att strida enligt order.

09 Jun 2013, 19:45

Mr_w wrote:
Tanken är i så fall att dela den totala influencen med maxhit, och använda det talet som grund för utdelningen. Då kan man strunta i vapenkravet, och all skada man gör räknas med, dvs slag, bazookas, rockets, bomber och gorilla. Och givetvis den extra skadan boostern ger också. Problemet är att orders kommer att bli dyrare om man inte använder en korrigeringsfaktor av något slag. Ett annat alternativ är att ha färre orders, eller att använda mera pengar. Sannolikt borde vi kräva printscreen av alla för att ha lite mer koll på det hela.

Ett alternativt förslag, vore att ha två olika utdelningsformulär.
1: Det formuläret som används nu. Som bör vara för viktiga strider.
2: Ett formulär som fungerar så som du beskriver här ovan. För "extra" viktiga strider.

Som utdelningarna är nu, så har ni ingen eller mycket liten chans att påverka när soldaterna ska använda sig av sina "extra" resurser som dmg booster, bombs, rockets etc... Nu används dessa i främsta hand för att försöka knipa åt sig BH medaljer.
En morot i form av Q7 utdelning för denna extra influencen, skulle eventuellt kunna ge er verktyget att styra vart och när dessa bomber ska användas. Trots att det kanske för den enskilde individen är omöjligt att nå en BH i just den striden.

Som sagt, endast ett förslag som kan vara värt att beakta. Ni får spåna och klura på vad det kan tänkas kosta, och om det är värt det eller ej. :)

09 Jun 2013, 19:57

Mr_w wrote:
Det har visat sig att det inte är riktigt så enkelt som vi tänkte från början. Om man räknar rakt av infl/maxhit, så kan någon med maxhit 2000 släppa en gratisbomb som gör 2,5 miljoner skada, och därmed skulle ersättningen bli 1250 Q7 vapen, och det är givetvis helt otänkbart.

Tänkte precis säga det. Vi borde ha ett fast pris för bomber. Värdet på de ska ändras efter vilken division de används i. En 5m bomb i d1 vinner striden medans en 5m bomb i d4 knappt gör någon skillnad.

11 Jun 2013, 14:50 WWW
 [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next